Iniciativa Auto Mat vyhlásila také vítěze dalších soutěžních kategorií. Jako nejkreativnější byl oceněn tým firmy Cetelem za své veršované zápisky z cest a za to, že cestou do práce vyčistil část Botiče.

Širšímu použití kol brání auta

Součástí kampaně Do práce na kole byl také dotazníkový průzkum, který přinesl zajímavé informace. Překážkou většího používání kol v hlavním městě není kopcovitý terén, ale hustý automobilový provoz, nebezpečné ulice a nedostatečná infrastruktura pro jízdní kola.

„Naši zaměstnanci jezdí na kole rádi a my se jim k tomu snažíme zajistit podmínky. Vzájemně se v tom podporujeme a to stmeluje i náš kolektiv,“ řekl Miloš Hrdlička z vítězné společnosti INSET.

Cyklozaměstnavatel roku bude moci tento titul používat do června příštího roku na svých propagačních materiálech, a to včetně speciálního loga.

Ve městě je kolo nejrychlejší

„Větší radost než počet ujetých kilometrů nám dělá, že stovky lidí přesedly z automobilu a začaly používat na cesty do práce bicykl. V moderních metropolích Evropy už auto není v módě, naopak kola jsou čím dál populárnější. Jsme rádi, že tento trend dostihuje i Prahu,“ řekl manažer kampaně Do práce na kole Vít Masare z iniciativy Auto Mat.

Připomněl, že na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem. Jízda na kole zároveň zlepšuje lidské zdraví a fyzičku, šetří ovzduší a nezabírá místo k parkování na ulicích.