Hlavní obsah

Tvůrce hry Doom vyvinul "převratný" herní engine

Známý vývojář her John Carmack, šéf id Software, představil v polovině června v San Franciscu nový herní engine. Platforma, na níž mají být postaveny budoucí hry, je podle Carmaca vhodná nejen pro herní konzole Xbox 360 a PlayStation 3, ale také pro PC s OS Windows a Mac.

Článek

"V uplynulých letech jsme utajeně pracovali na technologii nové generace a na supermoderním herní jádru. Tato ukázka je na veřejnosti představena vůbec poprvé," uvedl Carmack k demonstraci schopností nového programu, který bude sloužit vývojářům 3D her.

Záznam Carmackovy show můžete shlédnout zde.

Nový herní engine nazývá Carmack a jeho tým jako "id Tech 5". Podporuje počítače s operačním systémem Windows a Mac OS. Běží také na všech nových konzolích vyjma Nintenda Wii, k jehož slabšímu hardwaru se Carmack příliš nehlásí.

Příliš mnoho informací k id Tech 5 nemáme. Carmack ovšem tvrdí, že program zvládá technologii "megatexturingu" a že virtuální svět tak "pokrývají 20 GB textury."

Tohle je obrovská hodnota, zvláště když uvážíme, že grafické karty výkonných herních počítačů neobsahují více než 768 MB vlastní paměti. Kam se ony proklamované 20 GB textury nacpou je tedy zatím neobjasněnou záhadou.

Více informací o novém herním enginu budeme znát zhruba v polovině července. Id Software se totiž chystá novinku prezentovat na summitu E3 Media & Business v Kalifornii ve dnech od 11. do 13. července.

Reklama

Výběr článků

Načítám