Článek
Podle jejích podkladů měl Firefox v prosinci podíl v Evropě 38,1 procenta, zatímco Exploreru klesl podíl na trhu na 37,5 procenta. Na třetí pozici si výrazně polepšil Chrome, který měl loni v prosinci podíl 14,6 procenta proti 5,1 % o rok dříve.
Podle zprávy StatCounteru se výměna na první pozici odehrála proto, že Chrome připravil o podíl Internet Explorer, zatímco si Firefox udržoval na trhu svůj díl. "Pravděpodobně pozorujeme dopad dohody mezi Evropskou komisí a Microsoftem," uvedl generální ředitel StatCounteru Aodhan Cullen.
Komise v prosinci 2009 přijala slib Microsoftu, že zajistí uživatelům přístup i k prohlížečům od rivalů. Obě strany tak uzavřely dlouhodobý spor o dodržování protimonopolních pravidel hospodářské soutěže. Microsoft tak Evropanům od začátku loňského března dává ve více než stovce miliónů starých a nových PC s Windows vybrat z 12 prohlížečů.
Využívá k tomu takzvaný ballot screen (hlasovací obrazovku). Výběr internetového prohlížeče probíhá v prostředí jednoduchého okna, ve kterém je umístěno celkem dvanáct internetových prohlížečů. U každého z nich je navíc uveden přesný popis jeho funkcí, což by mělo uživateli výběr usnadnit. [celá zpráva]
Ve světovém měřítku klesl v prosinci podíl Internet Exploreru na 46,9 procenta. Firefox měl 30,8 procenta a Chrome 14,9 procenta, citovala StatCounter agentura Reuters.