Hlavní obsah

Na umělou inteligenci a ray tracing lákají desítky programů, slibují věrnější grafiku

Specialisté na grafický design, architekturu a další oblasti počítačové grafiky budou mít nové možnosti, jak vdechnout své práci věrnější detaily simulující reálný svět. Více než čtyři desítky profesionálních programů totiž začaly podporovat platformu Nvidia RTX, díky čemuž nově dovolují využívat technologii ray tracingu a umělé inteligence. Všechny novinky se představily na grafickém veletrhu SIGGRAPH v Los Angeles.

Na umělou inteligenci a ray tracing lákají desítky programů, slibují věrnější grafiku

Ray tracing je technologie, která se v posledních měsících začala hojně využívat v moderních hrách. Jde o standard, díky kterému jednotlivé tituly nabídnou reálnější vykreslování grafiky ve hrách. Grafické karty s jádry Nvidia totiž dovolují vypočítat přesné stíny, odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény.

Děj příslušného titulu dokáže nabrat úplně jinou atmosféru, když v krvelačné vřavě vidíte lehce se pohupující vlnky v protékající řece nebo zahlédnete sebe samého s puškou v ruce v odrazu okna. I pouhá rozsvícená lampička dovede vdechnout díky realističtějšímu vykreslení stínů hororový nádech prakticky jakékoliv místnosti.

Ukázka ze hry Battlefield V

RTX - Metro Exodus

RTX - Atomic Heart

Quake II RTX

Video: archív tvůrců

Sázka na věrnější grafiku

Využít tyto přednosti extrémně reálné grafiky nyní budou moci nejen herní vývojáři, ale také další tvůrci grafického obsahu. Podpora pro ray tracing byla totiž nově přidána do profesionálních grafických programů, které pochází z dílen společností Adobe, Autodesk, Blackmagic Design či například Dassault Systèmes.

„Designéři a umělci po celém světě, OEM výrobci a poskytovatelé software přijali ray tracing v reálném čase a akceleraci pomocí umělé inteligence jako nový průmyslový standard v produktovém designu a tvorbě obsahu,” prohlásil Greg Estes, viceprezident korporátního marketingu a vývojářských programů ve společnosti Nvidia.

Ten zároveň podotkl, že profesionální programy z oblasti visual computingu využívají velké korporace a společnosti, jako jsou například Pixar, Renault, New Balance, Woods Bagot a Siemens Healthineers. V případě nových grafických programů je prostřednickým ray tracingu vypočítáván každý foton světla ve scéně a jeho interakci s materiály a povrchy. Díky tomu je možné vytvořit výrazně přesnější a živější obrazy, než tomu bylo s pomocí tradiční počítačové grafiky.

Porovnání počítačové grafiky se zapnutým a vypnutým ray tracingem.

Foto: archív výrobce

Obraz díky ray tracingu nabídne věrnější grafiku.

Foto: archív výrobce

Ukázka obrazu vytvořeného jedním z nových programů.

Foto: archív výrobce

Může se vám hodit na Zboží.cz:
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků