Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Aly Song, Reuters

Na akvizici Shazamu si posvítí Brusel. Bojí se monopolu Applu

Evropská komise v pondělí oficiálně oznámila, že zahájila detailní zkoumání chystané akvizice společnosti Shazam, která stojí za stejnojmennou hudební aplikací. O tuto firmu již několik měsíců usiluje americký Apple. Brusel se nicméně obává, že spojením by Applu vznikl monopol a že by se snížily možnosti uživatelů na výběr hudebních aplikací.

Ilustrační foto Foto: Aly Song, Reuters
Na akvizici Shazamu si posvítí Brusel. Bojí se monopolu Applu

Evropská komise (EK) se bude nyní snažit seznámit především s tím, jaké všechny údaje obchodem Apple získá. Brusel totiž v oficiálním vyjádření upozornil na to, že americký počítačový gigant mohl tímto způsobem získat citlivé informace o zákaznících a konkurenci, která působí v rámci EU.

Na EK se totiž ještě před zahájením zkoumání obrátilo několik unijních zemí, které vyjádřily protest kvůli tomu, že by akvizice mohla mít negativní dopad na hospodářskou soutěž v Evropském hospodářském prostoru.

Pokud by se Komise k tomuto názoru přiklonila, mohlo by to celý obchod zhatit. EK nicméně zdůraznila, že samotná prověrka v žádném případě nepředjímá konečné rozhodnutí.

Apple detaily akvizice stále tají 

Detaily akvizice zatím drží zástupci společnosti Apple pod pokličkou. Podle technologického serveru TechCrunch má nicméně obchod cenu 400 miliónů dolarů, tedy v přepočtu zhruba osm miliard korun.

Aplikace Shazam je pro uživatele nabízena zadarmo. Prostřednictvím mikrofonu chytrého telefonu dokáže identifikovat hudbu hrající v okolí a uvést její přesný název. Nabídnut je v programu i odkaz na přehrání dané skladby on-line.

Firma Apple již dříve uvedla, že Shazam by byl vhodným doplňkem její služby Apple Music, která slouží ke streamování hudebních děl za měsíční úplatu. Aplikace by mohla uživatelům pomoci objevovat nové písničky.

Ukázka služby Apple Music

Foto: archív tvůrců

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků