Hlavní obsah

Tři dny v práci prý za rok ztratí průměrný zaměstnanec kvůli nevyžádané internetové poště, takzvanému spamu. Píše to středeční vydání belgického listu La Derniere Heure, které se odvolává na studii německých vědců.

Člověk kvůli spamu ztratí ročně téměř tři dny

Podle nich třídění spamu připraví lidi v zaměstnání v průměru o zhruba 1200 minut ročně, tedy asi celkem 20 hodin.

V závislosti na délce pracovního týdne to pak znamená skoro tři dny za rok. Nevyžádanou internetovou poštu tvoří například nejrůznější e-maily nabízející koupi léků proti impotenci.

Spamy však stále častěji neobsahují jen reklamu, ale snaží se uživatelům i ublížit - například šíří škodlivé kódy či slouží k vylákání osobních údajů.

Zhruba 29 procent nevyžádané pošty pochází z USA, osm procent z Turecka a sedm procent z Ruska. Velkými zdroji spamu jsou rovněž Indie, Čína a Jižní Korea s podíly kolem čtyř procent.

Nevyžádaná pošta okupuje e-mail od roku 1978

V květnu 1978 odeslal obchodník Gary Thuerk příjemcům pošty v síti Arpanet zprávu s pozvánkou na promo akci nového počítače. Nevyžádaná pošta byla vlastně prvním spamem.

Thuerk se tehdy snažil nalákat nové klienty společnosti Digital Equipment, ale z obchodního tahu byl skandál a vyhazov, mezi 393 adresáty totiž byli přední vojenští a univerzitní vědci, které dopis rozhořčil a začali jednat.

Miliardy spamů nás obtěžují každý den

Dnes každý den projde elektronickými poštami na sto miliard nevyžádaných e-mailů. „Spam dnes zatěžuje každého z nás,“ tvrdí Graham Cluley ze společnosti Sophos poskytující internetovou ochranu.

Se spamem si můžete poradit sami

Proti nevyžádané poště se můžete bránit i sami prostřednictvím různých nástrojů, které najdete např. na této stránce.

Pokud používáte freemailovou službu portálu Seznam.cz, můžete navíc využít vestavěného antispamového nástroje.

Za první čtvrtletí roku 2008 tvořily spamové zprávy 92,3 procenta z celkového objemu odeslaných e-mailů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků