AIM se těšil popularitě především v zahraničí, například v USA si vydobyl stejné renomé jako konkurenční aplikace ICQ v Česku. Za značkou AIM se skrývá celý název America Online Instant Messenger.

Srovnání s ICQ mimochodem není tak úplně mimo mísu, neboť obě aplikace pro internetovou komunikaci provozoval od roku 1998 jeden podnik, společnost AOL. S nástupem 21. století však popularita začala klesat, až se vedení AOL rozhodlo svého času slavný komunikátor prodat ruské skupině Mail.ru. Ta jej provozuje dodneška.

V rukou Rusů však začala krása aplikace AIM rychle uvadat. A není to jen kvůli tomu, že jsou Američané – tedy nejpočetnější skupina uživatelů tohoto komunikátoru – vůči ruským produktům ostražití.

Většina vývojářů dostala výpověď

Vedení Mail.ru se už v roce 2012 rozhodlo propustit drtivou většinu vývojářského týmu, který za aplikací stál. AIM si tak začal bez nadsázky žít vlastním životem. Fungoval sice dál, ale žádné inovace nepřibývaly.

Uživatelé se tak postupně naučili používat konkurenční programy, především Facebook Messenger a s rostoucí popularitou chytrých telefonů také WhatsApp či Viber.

Kolik lidí AIM stále ještě používá, tvůrci neprozradili. Je nicméně zřejmé, že to je tak zanedbatelné číslo, že se dále již nevyplatí službu provozovat. Podle oficiálního prohlášení podniku tak přestane aplikace přesně 15. prosince letošního roku zcela fungovat.