Hlavní obsah

Operátoři by neměli protahovat dobu přenášení čísel, požaduje ČTÚ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce zkrátit faktickou dobu přenášení mobilních telefonních čísel při přechodu zákazníka od jednoho operátora k jinému. Operátoři čas, který má trvat čtyři pracovní dny, protahují až na dva měsíce. Uvedl to mluvčí úřadu Martin Drtina.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„ČTÚ dlouhodobě upozorňuje na to, že praxe jednotlivých operátorů při přenášení čísel není v souladu s představou úřadu. Navrhovaná novela zákona by měla zajistit, že už nebude možný odlišný právní výklad prováděcího předpisu k přenositelnosti a že do lhůty pro přenesení čísla se už nebude započítávat lhůta výpovědní," uvedl Drtina.

Podle Drtiny se v současnosti běžně stává, že operátor nejprve nechá uplynout výpovědní lhůtu ke smlouvě s odcházejícím zákazníkem a poté teprve převede číslo k novému provozovateli. Na samotný převod pak mají firmy podle opatření úřadu čtyři dny.

Od zavedení přenositelnosti telefonních čísel v mobilních sítích v roce 2006 bylo do loňského roku přeneseno celkem 2,937 miliónu telefonních čísel. V roce 2014 se počet přenesených telefonních čísel v souvislosti s nástupem virtuálních operátorů meziročně zvýšil přibližně o 52 procent na 752 000 čísel.

Reklama

Výběr článků

Načítám