Hlavní obsah

Operátoři budou muset přenést telefonní číslo za čtyři dny, rozhodl ČTÚ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Od září příštího roku budou mít operátoři na přenesení telefonního čísla zákazníka mezi sebou čtyři pracovní dny. V současnosti je to maximálně deset dnů. Zavádí to opatření, které vydal Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Úřad to v úterý oznámil v tiskové zprávě.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Lhůta se začíná počítat následující den od uplatnění požadavku u přejímajícího operátora či poskytovatele služby. Doba přerušení služby by neměla přesáhnout šest hodin, což je stejně jako dosud.

Novinkou je rovněž to, že účastník může požádat o změnu operátora, a tím přenos čísla i poté, co již podal výpověď současnému poskytovateli. Tedy během případné výpovědní lhůty.

Zákazníci mobilních operátorů za sedm let přenesli více než milión čísel. Měsíční míra odchodu zákazníků se u mobilních operátorů pohybuje kolem jednoho procenta.

Zkrácení lhůty potřebné k přenesení čísla požaduje Evropská komise a obsahuje jej loňská novela telekomunikačního zákona.

Reklama

Výběr článků

Načítám