Hlavní obsah

Konec nekonečných front, obchodníci nabídnou virtuální nakupování

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vyzrát na nekonečné fronty netrpělivých zákazníků a nedostatek prodejních ploch se snaží společnost Yihaodian. Jeden z největších čínských maloobchodních prodejců potravin láká lidi na zábavné nakupování v rozšířené realitě. Jediné co k tomu budou potřebovat, je chytrý mobilní telefon.

Foto: Profimedia.cz

K nakupování ve virtuálním supermarketu je potřeba pouze chytrý telefon s nainstalovanou aplikací.

Článek

Yihaodian chce s novým konceptem nakupování konkurovat internetovým obchodům i klasickým kamenným supermarketům. Podle šéfa firmy Yua Ganga jejich nové virtuální supermarkety kombinují výhody obou zmíněných variant.

„V běžných obchodech lidé ztrácí drahocenný čas čekáním v dlouhých frontách. Při internetových nákupech zase přichází o to nejdůležitější - lidský kontakt. Díky novým virtuálním supermarketům Yihaodian zákazníci ani jeden z těchto problémů řešit nemusí,“ konstatoval Gang.

Foto: iTunes/Yihaodian

Virtuální obchodní dům

Podle něj firma otevřela v uplynulých dvou týdnech na tisíc virtuálních obchodů, které se nachází na volně přístupných pozemcích, jako jsou náměstí či parky. To, že se na daném místě nachází supermarket, lidé zjistí až ve chvíli, kdy si na svém chytrém telefonu zapnou aplikaci Yihaodian.

Zboží doručí kurýr

Aplikace dokáže s pomocí vestavěného fotoaparátu na zadní straně telefonu zobrazit na displeji skutečný prostor. Do něj pak díky mapovým podkladům, internetu a satelitní navigaci zasadí virtuální obchod. Po něm se zákazník může procházet, jako by byl ve skutečném supermarketu.

Zboží je ve virtuálním obchodě umístěno klasicky v regálech. Když si jej zákazníci chtějí koupit, stačí kliknout na dotykový displej telefonu. Kompletní obsah košíku pak kurýr přiveze lidem až domů.

Foto: iTunes/Yihaodian

Virtuální obchodní dům

„Celý nákup mohou lidé udělat během procházky v parku, přitom sebou nebudou muset až domů tahat objemné tašky a balíky,“ vyzdvihl hlavní přednosti Gang s tím, že virtuální supermarkety nabízí aktuálně na tisíc položek. „A další budou přibývat,“ dodal.

Zda plánuje firma Yihaodian s virtuálními obchody expandovat mimo čínský trh, zatím Gang neprozradil. V minulosti experimentovali s virtuálními prodejnami také evropské firmy. Ty však byly daleko jednodušší a v podstatě pouze přenášeli odkaz na internetové stránky obchodu do mobilního telefonu. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám