Hlavní obsah

iPhonů má mládež plné zuby a z Androidu je bezradná, tvrdí zástupce Nokie

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Krátce po uvedení prvních Nokií s operačním systém Windows Phone 7 od Microsoftu se marketingový manažer finského výrobce Niels Munksgaard tvrdě obul do konkurenčních platforem. Především mladší uživatelé mají plné zuby iPhonů a z ovládání alternativního systému Android jsou prý bezradní. Upozornil na to server Pocket-lint.

Článek

„Podle toho co vidíme, má mládež iPhonu dost. Má ho zkrátka každý. Nejsou spokojeni ani s komplexností Androidu a nedostatkem bezpečnosti tohoto operačního systému. Mládež, která chce být na špici a vyzkoušet něco nového, se obrací na platformu Windows Phone,“ konstatoval Munksgaard.

Nokia už v únoru oznámila, že u svých chytrých telefonů přejde na software společnosti Microsoft. Důvodem měla být především úspěšnost konkurenčního iPhonu.

„iPhone od Applu zcela změnil význam slova smartphone, upoutal pozornost vývojářů a vytvořil novou mocnou platformu. Jasně ukázal, že když vyrobíte dobrý telefon, lidé jsou za něj ochotni utratit velké peníze. iPhone se objevil v roce 2007 a my stále ještě nemáme konkurenceschopný produkt,“ uvedl v únoru šéf Nokie Stephen Elop.

„Stojíme na hořící plošině a musíme jednat velice rychle, jinak shoříme,“ přirovnal tehdy Elop situaci firmy k příběhu o naftaři, kterému vzplála vrtná plošina.

První dva telefony s operačním systémem Windows Phone představila Nokia na konci října. V České republice se ale zatím ani jedna z novinek neprodává. [celá zpráva]

Co umí mobilní systém Microsoftu

První generace mobilních operačních systémů od Microsoftu byly známé pod označením Windows Mobile. Nabízely propracovaný kalendář, detailní adresář, který bylo možné jednoduše synchronizovat s kontakty v Outlooku v počítači, či pohodlnou práci s e-maily na cestách.

Jak je z výčtu funkcí patrné, starší verze mobilních Windows byly určeny spíše pro manažery. To se ale softwarový gigant rozhodl u sedmiček změnit. Jejich hlavním úkolem je nabídnout přednosti chytrých telefonů jednoduchou formou co nejširší skupině uživatelů.

Stejnou taktiku přehledného a intuitivního ovládání zvolila před lety počítačová firma Apple, která se svým iPhonem rozpoutala mánii dotykových telefonů. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám