Hlavní obsah

Falešní zaměstnanci Vodafonu lákají na Facebooku citlivá data z důvěřivých lidí

Novinky, Miloslav Fišer

Několik lidí se na firemních stránkách společnosti Vodafone na sociální síti Facebook vydávalo za zaměstnance firmy. Z lidí v diskuzích se snažili vylákat citlivé informace, jako jsou jejich telefonní čísla a přístupová hesla. Tedy stejné údaje, jakými se uživatel skutečně prokazuje při spojení s telefonním operátorem. Operátor na to upozornil na svých Facebookových stránkách.

Článek

„V posledních dnech se na Facebooku objevilo několik výtečníků, kteří se vydávali za naše zaměstnance. Prosíme, dejte si na ně pozor a nesdělujte jim žádné soukromé údaje,“ varovali zaměstnanci operátora na sociální síti.

„Na Facebooku vám vždy odpovídáme pouze pod profilem Vodafone CZ a nikdo z Vodafonu po vás nikdy nebude požadovat zveřejnění telefonního čísla a hesla. Konkrétní dotazy, pro jejichž vyřešení potřebujeme znát vaše telefonní číslo a ověření heslem, řešíme proto na Zákaznické lince *077 nebo v prodejnách Vodafone, na Facebooku je vyřešit nemůžeme,“ dodali zástupci Vodafonu.

Podle diskutujících zákazníků navíc podvodníci neřádí pouze na Facebooku. „Po pěti letech u Vodafonu mi v poslední době volá stále jakýsi obchodní zástupce operátora a chce po mě vědět balíček, nastavení i hesla,“ uvedl svojí zkušenost Jakub Němec.

Jedinou možností, jak se proti podobným podvodníkům bránit, je neuveřejňovat citlivá osobní a důvěrná data na internetu. Stejně to platí i o telefonních hovorech. Data můžete operátorovi sdělit pouze v případě, že jste zavolali operátorovi sami, nebo máte 100% jistotu, že skutečně voláte se zaměstnancem telefonní společnosti.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám