Na nedostupnost hlasových služeb v síti Vodafonu upozornili Novinky.cz samotní zákazníci operátora. Stížností bylo hned několik a pocházely z různých koutů republiky, množit se začaly po 13. hodině.

„Mám velký problém se někam dovolat,“ uvedl Jan P., který využívá služeb Vodafonu a je z Třebíče. Ty samé problémy nicméně hlásí také další uživatelé. Například Lubomír D. si stěžoval na nedostupnost služeb v Praze.

„Výpadek hlasových služeb mohl postihnout zákazníky s aktivovanou službou VoLTE. Naši technici analyzují příčinu problémů, za které se velice omlouváme,“ uvedl po 17. hodině Steiger.

Sítě 2G a 3G bez problémů

„Pokud potřebujete nutně volat, vypněte si prosím v telefonu v sekci Nastavení telefonu podporu VoLTE pro hovory,“ poradili zástupci operátora během dne na Facebooku. V sítích 2G a 3G hovory fungují bez jakýchkoliv problémů.

„Aktuálně je hlasová služba dostupná všem zákazníků a hovory jsou odbavovány přes další části rádiové sítě. Z tohoto důvodu nemusí být některým zákazníkům dostupné doplňkové hlasové služby, např. přesměrování nebo přidržení hovoru, informace o volání do jiné sítě,“ uvedl mluvčí v podvečer k aktuálnímu stavu.

„Na odstranění závady usilovně pracujeme,“ uzavřel mluvčí s tím, že problémy s doplňkovými službami se týkají zhruba sedmi tisíc lidí.