„Pracuji jako řidič a v posledních hodinách jsem projel Belgií, Nizozemskem i Německem a SIM karta od O2 se stále hlásí jako nedostupná,“ uvedl pro Novinky.cz Petr H.

Stejnou zkušenost mají i další uživatelé. „Manželka je služebně v Německu a mobil jí stále nefunguje. Totéž platí o všech známých, kteří jsou tam s ní,“ prohlásil Jan H.

V podobném duchu se nesou výtky dalších lidí, kteří se na Novinky.cz obrátili. Další stížnosti je možné dohledat i na sociálních sítích, které O2 využívá ke komunikaci se zákazníky.

Většina provozu funguje

Přitom ještě v úterý večer to vypadalo, že jsou všechny problémy zažehnány. „Můžeme potvrdit, že zákazníci mohou roamingové služby již opět využívat. Všem dotčeným uživatelům se za způsobené problémy omlouváme,“ řekla tehdy Novinkám mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

Jak je tedy možné, že některým uživatelům služby stále nefungují? Podle operátora drtivá většina provozu již funguje, desítky lidí nicméně mohou evidovat stále problémy.

„Od včerejších zhruba sedmi hodin večerních, kdy se podařilo nasadit na straně O2 alternativní řešení pro mezinárodní provoz, se daří spojovat přes 90 procent hovorů ze zahraničí. Očekáváme, že v průběhu dopoledne dojde k dalšímu posílení nasazené technologie, a v průběhu dne bychom se měli dostat již na stoprocentní úroveň,“ uvedl pro Novinky.cz Hany Farghali z tiskového oddělení O2.

Zákazníci budou odškodněni

Ten zároveň zdůraznil, že výpadek nebyl způsoben chybou operátora. Ten totiž v rámci mezinárodní komunikace využívá sítě společnosti CETIN a problém byl podle prohlášení obou firem právě na straně CETIN.

„Za tento výpadek, který nebyl způsoben na straně O2, se omlouváme,” prohlásil Farghali.

Operátor bude zákazníky, kteří nemohli v zahraniční služby využívat, postupně odškodňovat. „Konkrétní podobu kompenzace oznámíme v průběhu dneška,“ uzavřel Farghali.