Vyplývá to z průzkumu Práva mezi tuzemskými prodejci. Posilování značky na Huawei na českém trhu dokládají například statistiky řetězce s elektronikou Expert Elektro. Loni se podíl jím prodaných smartphonů Huawei dostal proti roku 2015 na dvojnásobnou hodnotu. Podle řetězce lze přitom očekávat, že posilující trend v prodejích telefonů Huawei bude pokračovat.

Zatímco ještě v roce 2014 si Huawei ukousl na celkových prodejích chytrých telefonů v řetězci Expert Elektro jen šest procent, o rok později to bylo už 11 procent a v loňském roce se tento podíl více než zdvojnásobil.

Podle Jana Nejezchleba, produktového manažera Expert Elektro, je za raketovým růstem značky Huawei mix faktorů. „Za prodejním růstem značky můžeme hledat její velkou marketingovou podporu a také nabídku v segmentu chytrých telefonů skrze všechny cenové kategorie,“ uvedl.

Nejde jen o cenu

Stále větší oblibě se u českých zákazníků těší i další, před pár lety ještě neznámé či neexistující čínské značky, jako Honor, Xiaomi, Nubia či Zopo. „Naši zákazníci se začínají přeorientovávat na čínské značky s jasnou změnou v chování. Dnes jsou za ně ochotní utrácet i částky přes deset tisíc korun, dříve kupovali spíše levnější modely,“ sdělila Právu tisková mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

„U telefonů Honor a Huawei máme v případě „vlajkových lodí“ i stovky předobjednávek. Nové zákazníky oslovuje i značka Xiaomi, která přidala do svých modelů podporu evropských LTE. Velkou aktivitu vidíme i u značek Nubia a Zopo. Na druhou stranu zaznamenáváme odklon od značky Lenovo, která se na nový trend teprve připravuje,“ doplnila na adresu čínských mobilů.

Počet a rozmanitost značek se však podle ní obecně snižuje. „Nejprodávanější značky mobilních telefonů jsou Apple, Samsung a Huawei Group – ty tvoří přes 70 procent obratu z prodejů mobilních telefonů,“ informovala Pavlousková.

Na serveru Zboží.cz si podle značky hledá mobilní telefony třetina lidí, je tedy jedním z hlavních kritérií výběru. „Čínské značky se přitom těší velké oblibě, vyhledává je 33 procent lidí. Češi si nejvíce oblíbili Huawei a Lenovo. Na vzestupu vidíme i Xiaomi. Mezi méně známými telefony najdeme značku Honor,“ potvrdil Právu manažer Zboží.cz Milan Šmíd.

Na Alze.cz patří po Samsungu a iPhonech mezi nejoblíbenější značky Huawei, v první pětici nejprodávanějších mobilů jsou pak ještě Xiaomi a Honor.

Vlajkové lodě značek zdražují

Ročně se v Česku prodá kolem tří miliónů mobilních telefonů. Významnou podmínkou pro úspěch v podstatě každé značky na jinak vysoce konkurenčním trhu chytrých telefonů hrají inovace a technologické novinky.

Technologicky nejvyspělejší telefony jsou ale vykoupeny poměrně vysokou cenou. Ta přitom u novinek šplhá každoročně nahoru. Ještě před přibližně třemi roky se modely nejvyšší třídy pohybovaly v ceně do 20 000 korun, o dva roky později cena zamířila ke 25 000 korunám.

„To je cena, která až pětkrát překračuje průměrnou cenu mobilů pořizovaných českými zákazníky,“ uvedl Nejezchleb, podle kterého jsou na druhé straně přístroje s vysokou pořizovací cenou zároveň multifunkčním zařízením, například s velmi kvalitním fotoaparátem.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: