„Někteří naši zákazníci ve středních, západních a jižních Čechách a v části Prahy mohli mít dnes dopoledne problém se spojením hovorů,“ uvedla kolem půl dvanácté pro Novinky.cz Pecháčková.

Podle ní lidé mohli mít kvůli výpadku i problém s voláním na tísňové linky. „Při volání na tísňové linky doporučujeme vyjmout SIM kartu z mobilního telefonu, ten se pak automaticky přihlásí do jiné dostupné sítě,“ podotkla dopoledne Pecháčková.

Problémy se podařilo vyřešit okolo 15. hodiny. „Společně s dodavatelem jsme ihned začali intenzivně pracovat na nápravě, v současné chvíli síť postupně nabíhá zpět,“ konstatovala mluvčí.

Co způsobilo výpadek, se zatím neví

Mluvčí zatím neprozradila, co problémy s mobilní sítí způsobilo.

„O2 se rozhodlo pondělní výpadek kompenzovat tak, že za každý neuskutečněný hovor pošle prostřednictvím své firemní Nadace O2 peníze na dobročinné účely,“ doplnila mluvčí.

Problémy muselo O2 řešit už minulý týden. V pátek ráno mohli někteří zákazníci zaznamenat krátkodobý výpadek mobilních dat, tedy jinými slovy lidé z různých koutů republiky nemohli na svých mobilních přístrojích využívat připojení k internetu. Zjednat nápravu se nicméně podařilo tehdy během hodiny.