Článek
V Quantum Break se rozbil čas. Nerozbil se samozřejmě sám, ale může za to konání ústředních postav, které s ním jaksi experimentovali i přes varování bratra hlavního hrdiny. Hráč se tak ocitá v roli Jacka Joyce, který nejenže musí všechno napravit, ale hlavně musí zachránit svého bratra, spolu s celým světem.
Příběh patří k tomu lepšímu, co hra nabízí. Hrátky s časem vždycky fungují, ale nesmí se v nich hráč moc pitvat. Jack při nehodě se strojem času tak získává speciální schopnosti, kdy se dokáže pohybovat v časových trhlinách. Sem tam tak musí řešit hádanky v prostředí, jak se dostat z bodu A do bodu B za využití svých schopností.
Ty se Jack postupně učí ovládat. Může tak například zmrazit čas na určitém místě, vytvořit si štít, uskočit, či vypustit masivní výbuch. Nejlepší nám však přišel hbitý úskok s krátkým zpomalením času.
Přestřelky jsou tak perfektní a to hlavně od chvíle, kdy Jack získá poslední schopnost - Time Rush, při jejímž spuštění běží v zastaveném čase a slabšího protivníka zlikviduje ručně. Akční pasáže působí dynamicky a jsou zábavné. Bohužel si jich hráč neužije tolik a podle našeho odhadu ve hře stráví střelbou zhruba tak maximálně 90 minut.
V dávkování akce se tak Quantum Break nemůže rovnat s PS4 exkluzivním titulem The Order: 1886. Ten se s obsahem popral mnohem lépe a i přes recyklované souboje s vlkodlaky se hrál mnohem více. Zde je tempo zadupáno do země proklamovaným seriálem.
Ten totiž patří k další věci, která nám během hraní tolik nesedla. Titul obsahuje celkem čtyři více než půlhodinové díly. Po každém aktu tak hráč musí odložit ovladač a zhruba 35 minut se dívat na nemastné a neslané epizody. Největší problém je v tom, že hra by se bez něj bez větších problémů obešla, zatímco seriál bez hry nikoliv. Pokud však hráče nezajímají příběhy vedlejších postav, tak má možnost tyto epizody přeskočit. České hráče čeká zklamání chybějící lokalizací titulků.
Kde se titul povedl? V technickém zpracování. I když se hra na konzoli Xbox One upscaluje z rozlišení 720p na 1080p, tak toto vývojáři chytře maskují vyhlazováním a hromadou post proces efektů. Nasvícení scén je perfektní, stejně jako detaily v prostředí. Neduhů si lze ale lehce všimnout, a to hlavně v kvalitě stínů či v doskakování textur u některých objektů. Díky barevné paletě mají venkovní scenérie příjemnou podzimní atmosféru a celkově se na hru dívá hezky.
Jak se na hru hezky dívá, tak se i příjemně poslouchá. Soundtrack je dostatečně zajímavý, aby si ho hráč následně pustil i k jiné činnosti. Díky kvalitnímu obsazení je také anglický dabing zdařilý. Hlavnímu hrdinovi propůjčil hlas i podobu herec Shawn Ashmore, kterého proslavila hlavně role Icemana ve filmové adaptaci komiksu X-Men. Hlavního antagonistu Paula Serena si střihnul Aidan Gillen. Ten se proslavil hlavně rolí Petyra Baeliše v seriálu Hra o trůny.
Tohle se bohužel finským vývojářům z Remedy moc nepovedlo. Titul měl očividně porodní bolesti, protože původně měl vyjít už v roce 2014. Je možné, že kdyby tehdy stihli vývojáři datum vydání, tak by se na titul dívalo jinou optikou. To však po všech těch skvělých hrách, které za poslední dva roky vyšly nelze.
Hráči tak ve finále získávají titul, který nedokázal naplnit svůj potenciál. Je vidět, že i přes povedené úryvky, ze kterých jsme přinesli loňské pozitivní dojmy, neutáhly celek. Quantum Break má rozhodně své momenty, ale je jich málo, a volby hráče nemají zas tak drastický dopad na příběh, jak vývojáři slibovali.
Quantum Break vyšlo na konzoli Xbox One a osobní počítače.