Hlavní obsah

The Order: 1886 - Okouzlující Anglii zaplaví rytíři a vlkodlaci

The Order: 1886 patří k jedněm z nejočekávanějších titulů pro PlayStation 4. Už od prvního oznámení vývojáři slibovali dokonalé zpracování a perfektní příběh z viktoriánské Anglie. Splnili své sliby?

The Order: 1886 - Okouzlující Anglii zaplaví rytíři a vlkodlaci

V titulu se hráč ujímá role Galahada, rytíře Řádu. Ten spolu se Sebastianem Malorym, Isabel D’Argyllovou a markýzem de Lafayette svádí krutý boj ve jménu Řádu proti vlkodlakům, tzv. křížencům (half-breed), jejž založil samotný král Artuš kvůli boji s těmito temnými silami. Drzost vlkodlaků a početné vraždy ve čtvrti Whitechapel však naznačují, že ve skutečnosti se děje něco víc.

Díky tomuto zasazení je titul příjemně svěží a po všech těch spektakulárních výbuších z jiných her si hráč odpočine v parádním světě s pořádnou atmosférou. Příběh je však naprosto dokonale dávkován a lokace se rychle mění, takže hráč neupadne do stereotypu.

Alternativní a technologicky vyspělejší Anglie

Hra je zasazena do nádherné viktoriánské Anglie v alternativní historii, kde existují tato monstra a technologie je na úplně jiné úrovni. O arzenál technologicky vyspělých zbraní a jiných vychytávek se stará samotný Nikola Tesla a díky tomu se jednotka rytířů může ohánět například elektrickou puškou, která vystřeluje blesky. Na řadu přijdou samozřejmé také odstřelovačské pušky či brokovnice.

Detaily postav a obzvlášť obličejů jsou vyvedeny na jedničku. Na obrázku Sir Galahad.

Foto: archív tvůrců

Samotnou hratelností titul připomíná například slavnou sérii Gears of War, či jinou akční hru z pohledu třetí osoby. Hráč se během jednotlivých kapitol musí buď proplížit či prostřílet do určitého místa. Vhod přijdou pro žánr již typické různé barikády a jiná místa, za která se může hráč schovat. Protivníci nestojí jak panáci na střelnici, místo toho se snaží hráče vylákat ven pomocí granátů, nebo jej obrněnci s termitovou puškou chtějí obejít a zasadit tak tvrdou ránu z boku.

Učení se od mistra

Hra se ovšem hodně inspiruje u dalšího exkluzivního, ale vysoce kvalitního titulu The Last of Us, a to hlavně způsobem vyprávění příběhu. [celá zpráva]

The Order: 1886 však jde ještě dál. Přechody mezi herními pasážemi a těmi filmovými jsou naprosto plynulé a hráč tak musí zůstat stále ve střehu. Místy se také objevují tzv. quick-time eventy, což jsou sekvence, kdy hráč musí v určitém čase zmáčknout příslušnou klávesu pro provedení již předpřipravené akce. Ale naštěstí ne tak často.

Vlkodlaci tzv. míšenci jsou hrozivá stvoření.

Foto: archív tvůrců

Z do této doby dostupných videí to vypadalo, že hra bude těmito pasážemi protkaná skrz na skrz, ale vývojáři je naštěstí zakomponovali rozumně, a tak nepůsobí otravně. Titulu to dává filmový nádech, o který vývojáři již od samotného začátku usilovali, stejně jako neobvyklý ultra-široký poměr stran 2,40:1.

Další věc, kterou má The Order: 1886 s The Last of Us společnou, je kvalita zpracování. Stejně jako tehdy bořilo The Last of Us hranice výkonu konzole PlayStation 3, tak titul tohle splňuje na jedničku i u mladšího, leč výkonnějšího sourozence.

Interiéry a hlavně jejich nasvícení se také povedlo.

Foto: archív tvůrců

Zpracování je jedním slovem dokonalé, což lze vidět na přiložených obrázcích, jež jsme pořídili přímo z hraní. Samozřejmě tomu pomáhá fakt, že titul se odehrává v uzavřených koridorech. Ale to, jak hra vypadá, je přesně ten skok, kvůli kterému si hráči po celém světě pořizují nové generace konzolí. Titul vypadá báječně a někdy už se doopravdy dostavuje pocit, že je natočený na kameru.

Tvůrcům se toho podařilo dosáhnout nasvícením a reakcemi všech materiálů na světlo. Kůže na některých místech prosvítá jako ve skutečnosti. Odlesky reagují také jako v reálném světě. U oblečení, které mají na sobě rytíři, je cítit, že má nějakou váhu, a tak kabáty a límce neplandají jak tenký hadr. Samotné modely postav jsou vyvedeny precizně s hromadou sebemenších detailů. Kvalitní hudba, namluvení postav a nasnímání herců je už u takto velkého titulu samozřejmostí.

O výbavu rytířů Řádu se stará samotný Nikola Tesla.

Foto: archív tvůrců

Baví od začátku do konce

V konečném výsledku zamrzí absence české lokalizace, menší variabilita nepřátel či recyklovaný souboj v samotném finále, jelikož po ostatních stránkách je The Order: 1886 v rámci svého žánru, který dokonce posouvá dál, dokonalý.

Hysterie ohledně herní doby, která poslední dny panuje, naštěstí není na místě. Hru nám trvalo dohrát něco kolem zhruba devíti hodin na střední obtížnost s menším prozkoumáváním prostředí. Samozřejmě že na opakovaný průběh se hra zkrátí, stejně jako je tomu u ostatních titulů. Hra je vůči svému příběhu dlouhá tak akorát a díky tomu není dějová linka zbytečně natahována, jako tomu je u jiných titulů, a po celý průběh se hráč bude bavit.

The Order: 1886 vychází 20. února, exkluzivně pro konzoli PlayStation 4.

HODNOCENÍ: 9/10

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz:
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků