Hlavní obsah

Nejlepší českou hrou je hudební Beat Saber

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Nejlepší českou hrou loňského roku je Beat Saber od studia Beat Games. Oznámili to organizátoři devátého ročníku ankety ze sdružení České hry. Letos v únoru po desíti měsících prodejů si zákazníci koupili přes milion kopií této hry, kde lidé pomocí svítících laserových mečů za hudebního doprovodu rozsekávají krabice. V anketě bodovaly také DayZ od studia Bohemia Interactive, Kigdom Come: Deliverance od Warhorse Studios a Chuchel od Amanita Design.

Upoutávka na hru Beat SaberVideo: Beat Games

 
Článek

Kromě hlavní ceny získal Beat Saber Cenu herních redaktorů, Kingdom Come: Deliverance zvítězila v kategorii Technologické řešení, Herním designu a Ceně herních youtuberů, Chuchel pak v Audiovizuálním zpracování.

Do síně slávy byli za trvalý přínos české herní kultuře přijati bratři Tomáš Smutný a in memoriam Eduard Smutný, kteří se před lety podíleli na tvorbě jednoho z prvních osobních počítačů ve východním bloku.

Upoutávka na hru DayZVideo: archív tvůrců

Upoutávka na hru Kingdom Come: DeliveranceVideo: Warhorse Studios

Herní průmysl v Česku roste 

Obrat tuzemského herního průmyslu loni podle studie, kterou již dříve prezentovala Asociace českých herních vývojářů, vzrostl o 34 procent na tři miliardy korun, oboru pomohl úspěch několika herních titulů. V roce 2017 byl obrat herního průmyslu 2,26 miliardy Kč, tedy více než dvojnásobek tržeb české filmové produkce bez obdobné státní podpory.

Nejvíc se v obchodech ale prodávají zahraniční hry. Například přes Alzu se loni nejvíce prodávaly hry na PlayStation 4. "Nejvíce jsme prodávali God Of War, nicméně v součtu platforem vede jednoznačně FIFA 19. Deluxe edice jsou většinou značně limitované, a tudíž mají malou šanci v prodejích porazit standardní edice," sdělila ČTK mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Loni v Česku vzniklo 31 her. Nadále převládaly hry pro PC a herní konzole s podílem 67 procent. Vývoji pro mobilní platformy se věnovalo 61 procent firem. Digitální distribuce her výrazně rostla a převýšila distribuci na externích nosičích.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám