Hlavní obsah
 

Assassins Creed Chronicles: China - povinnost pouze pro fanoušky série

Když Ubisoft oznámil připravovanou 2.5D trilogii k sérii Assassin’s Creed, tak většina zpozorněla. Po ne úplně vydařeném startu dílu Unity však oznámené Chronicles vypadalo, že přinese svěží vánek do této již každoročně vracející se série. Potenciál by tu byl. Dokázali ho vývojáři v prvním díle z Číny naplnit?

 
Assassins Creed Chronicles: China - povinnost pouze pro fanoušky série

Hráč se ujímá role Šao Jun - členky bratrstva zabijáků, jež v Číně vyplenili templáři a tak jde svou cestou pomsty. Fanoušky série potěší například její učitel  Ezio Auditore de Firenze,  jehož znají hráči z druhého dílu a poté z pokračování Brotherhood a Revelations. Její úkol je jasný. Obnovit bratrstvo a vyprášit kožich všem templářům, které po cestě potká. Příběh bohužel nedokáže nijak překvapit a o nějakých intrikách či překvapeních si můžeme nechat zdát.

Jak bylo řečeno, tak tato odbočka je v 2.5D. Hráč běhá po vzoru klasických hopsaček ve dvou rozměrech, ale někdy musí například přelézt lávku či vyšplhat na stěnu v hloubce obrazovky. Takže ne vždy se pohybuje pouze zleva doprava, ale také blíže či dále od pevně posazené kamery. Pohybem však připomíná například kultovní sérii Prince of Persia.

Ukázka ze hry Assassins Creed Chronicles: China

Foto: archív tvůrců

Schovej se, zapískej a zabij

Bohužel herní náplň se hodně rychle dostane do stereotypu. Velké plus si zaslouží aspoň důraz na plížení a tichý postup úrovněmi, který ve větších dílech skoro úplně vymizel a hráč tak mohl řešit vše rychle a násilně. Šao Jun toho moc nevydrží, takže plížení a odlákání nepřátel je její hlavní zbraní. Ve finále však hráč využívá všudypřítomných míst, na kterých se může schovat, zapíská na strážného a ze stínu ho jednoduše eliminuje.

Co občas rozčeří klidnou vodu stereotypu, je více druhů nepřátel, kdy jim hráč musí nejdříve přijít na kobylku a poté zneškodnit. K tomu všemu jí pomůžou triky a vychytávky, které získává či se učí během hraní úvodních pasáží hry. Vše samozřejmě dobře známé z původních dílů.

Ukázka ze hry Assassins Creed Chronicles: China

Foto: archív tvůrců

Audiovizuální zpracování je tak jedno z mála, co je na titulu lepší. Malebné scenérie Číny a orientálně říznutý hudební doprovod patří rozhodně k tomu lepšímu, co hra nabízí. Zamrzí pouze celkové zpracování detailů, kdy například kreslený Mark of Ninja vypadá nejméně o třídu lépe. Animace postav jsou naopak zpracovány kvalitně.

Celé je to však takové zklamání a ždímání značky zde řve na sto honů. Upřímně bychom tuto odbočku viděli raději na přenosných konzolích či mobilních zařízeních, ale konkrétně tento první díl z připravované trilogie nás nijak nepřesvědčil. Jak tomu bude u dílu z Indie či Ruska, si však musíme počkat.

Ukázka ze hry Assassins Creed Chronicles: China

Foto: archív tvůrců

Assassin’s Creed Chronicles: China vyšel pro osobní počítače a herní konzole PlayStation 4, Xbox One.

HODNOCENÍ: 5/10

 

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků