Hlavní obsah

BlizzCon 2016: Návrat ztraceného syna, miliónové výhry a umělá inteligence

Novinky, David Ryneš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Letošní BlizzCon nepatřil mezi ty nejsilnější, co se oznámení týče, ale rozhodně potěšil návštěvníky všemožných diskusních panelů. Na většině jsem letos nemohl chybět a zde jsou informace přímo z nich.

Foto: David Ryneš, Novinky

Článek

Na letošním BlizzConu udělalo snad všem skalním fanouškům radost oznámení o návratu původního zakladatele Allena Adhama. Byl to právě on, který tehdy přemluvil Mika Morheima a Franka Pearce k tomu, aby založili Blizzard.

Allen, který byl například na pozici šéfa vývoje první verze World of Warcraft, se tak po dvanácti letech vrací zpět z herního důchodu do Blizzardu a ne na ledajakou pozici. Na starosti bude mít nové projekty, bude tedy jinými slovy určovat směr podniku v nadcházejících letech.

Foto: David Ryneš, Novinky

Allen Adham během diskuzního panelu k pětadvaceti letému výročí Blizzardu

Na panelu, který se točil kolem pětadvacátého výročí firmy, sám řekl, že se těší na příští BlizzCon, kde by rád představil něco nového. Konkrétnější však nebyl.

Plnění snů

BlizzCon však nejsou pouze panely s vývojáři, velká oznámení a kostýmové soutěže. Na akci totiž vrcholí i e-sportové turnaje v titulech právě od Blizzardu. V nich se letos soutěžilo opět o milióny dolarů a pro mnohé hráče se jednalo o splněný sen.

V karetní hře HearthStone: Heroes of Warcraft si tak hráč z Ruska s herním jménem Pavel odnesl 250 000 dolarů (šest miliónů korun). Na druhém místě se umístil ukrajinský DrHippi, jenž si přišel na 150 000 dolarů (3,6 miliónu korun). Třetí a čtvrté místo patřilo japonskému Che0nsuovi a čínskému Jasonzhouvi. Ti si odnesli každý po 100 000 dolarech, tedy v přepočtu více než 2,4 miliónu korun.

Foto: Carlton Beener

Ruský hráč Pavel, který zvítězil v HearthStone: Heroes of Warcraft

On-linovka World of Warcraft nesměla samozřejmě chybět. V Arena World Championship první místo s výhrou 120 000 dolarů (2,9 miliónu korun) získal tým Splyce. Druhé místo obsadil tým Method NA, a vyhrál tak 50 000 dolarů (1,2 miliónu korun).

Další velkou výhru si odnesl japonský tým Ballistix. Ten porazil švédské Fnatic v týmové hře Heroes of the Storm, a odnesl si tak 300 000 dolarů (7,3 miliónu korun). Fnatic za druhé místo získali 150 000 dolarů (3,6 miliónu korun).

Foto: Will Chiang

Vítězný tým Ballistix, který vyhrál v titulu Heroes of the Storm

V populární strategii StarCraft 2 se také hrálo o nemalý peníz. Japonec Byun si tak vybojoval 200 000 dolarů (4,9 miliónu korun). Jeho protivník Dark, také z Japonska, si za druhé místo odnesl 100 000 dolarů (2,4 miliónu korun).

O peníze se letos nehrálo v prvním World Cupu hry Overwatch, klání to přesto bylo napínavé. V tomto souboji národů si zlatou medaili odnesla Jižní Korea. Po napínavém zápase s Ruskem se tak dočkali sladkého vítězství.

Vzestup umělé inteligence a nový obsah do WoW

Nechyběly ani zprávy o konkrétních titulech. Například informace o zpřístupnění rozhraní strategie StarCraft 2 pro účely zdokonalování umělé inteligence.

Toto rozhraní vývojáři zpřístupní začátkem příštího roku a bude rozhodně zajímavé sledovat, jak rychle porazí umělá inteligence ty nejlepší hráče. Cílem tak bude zjistit, jestli je možné, aby se umělá inteligence naučila i tak komplexní a rychlou hru jako je StarCraft 2.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry StarCraft 2: The Legacy of the Void

Letošní BlizzCon také jistě potěšil hráče titulu World of Warcraft. U něj vývojáři přiznali to, že datadisk Warlords of Draenor neměl tolik dalšího obsahu a že celkem rychle začali přicházet o hráče. S nejnovějším Legionem, který již vyšel, to chtějí napravit. Nyní se soustředí na patch s číslem 7.1.5., v němž hráči zažijí takzvané mikro-svátky.

Sváteční události jsou totiž ve světě WoW neskutečně populární. Nyní tak budou vývojáři slavit ve hře pravidelně různá výročí spjaté s hrou samotnou a jejím příběhem. Mimo ně se i do hry vrátí staré dungeony z datadisku Mists of Pandaria. Ty budou moci hráči nyní projít s nejvyšší úrovní a budou moci získat různé kosmetické předměty.

Updatů, které budou přidávat nové funkce a herní obsah, však bude v budoucnu ještě daleko více.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám