Hra pokémon Go byla vydána letos v červenci. Za pouhé tři měsíce si ji nainstalovalo 550 miliónů lidí, v čísle jsou přitom započítány instalace na iOS i Androidu.

Pokémon Go sice mohou uživatelé stahovat do svých mobilních zařízení zadarmo, tvůrci však dovolují hráčům směnit skutečné peníze za ty virtuální. Díky tomu pak mohou ve hře postupovat rychleji jednotlivými úrovněmi, respektive si mohou kupovat určité předměty, které jim hraní usnadní.

Hra Pokémon Go

Hra Pokémon Go

FOTO: Sam Mircovich, Reuters

A jak se zdá, tato konkurenční výhoda za úplatu je mezi hráči skutečně velmi populární. Dohromady totiž poslali od července do konce září tvůrcům rekordních 470 miliónů dolarů, tedy v přepočtu více než 11,3 miliardy korun.

V současnosti podle analýzy Newzoo hráči každý den utratí v titulu s kultovními japonskými příšerkami zhruba dva milióny dolarů (48 miliónů korun).

Sluší se nicméně podotknout, že počet aktivních hráčů postupně klesá. Podle zářijové analýzy Survey Monkey se největší popularitě hra těšila v polovině července, kdy ji v USA aktivně hrálo na 26 miliónů uživatelů. Na přelomu července a srpna však počet aktivních lovců japonských příšerek klesl, a to přinejmenším o dva milióny hráčů. [celá zpráva]

Vstupenka do světa rozšířené reality

Pokémon Go se těší tak nebývalé popularitě především proto, že hráči musí aktivně hledat pokémony ukryté různě po městě. Stačí spustit aplikaci v chytrém telefonu a podle mapy pak vyrazit na lov.

Video

Pokémon Go v terénu

Zdroj: Novinky.cz

Samotný odchyt pak probíhá prostřednictvím zabudované kamery v mobilu nebo tabletu. Přes displej mobilního zařízení totiž ve skutečném prostoru uživatelé virtuální příšerky vidí. Hra tedy staví na principu tzv. rozšířené reality. Na displeji telefonu je schopna vykreslit virtuální předměty v reálném prostředí.

Za vývojem titulu Pokémon Go stojí vývojářské studio Niantic, které získalo licenci od společnosti Nintendo.