Když se řekne Shinji Mikami, tak se většině starších hráčů dostane ihned na mysl Resident Evil. Série, která se po odchodu Shinjiho transformovala spíše na akční brak. Shinji se tak vrací se svým studiem Tango Gameworks a předkládá hráčům hru ze staré školy, kde boj o přežití hraje tu hlavní úlohu.

Titul začíná správně béčkově. Hlavní hrdina Sebastian Castellanos míří se svými parťáky do ústavu, kde se stal brutální masakr. Po krátkém prozkoumání se Sebastian stává svědkem hromadné vraždy policejních důstojníků a v momentě překvapení se roztočí obrovský kolotoč událostí a hlavní hrdina se ocitá na začátku své cesty o přežití.

Ukázka ze hry The Evil Within

Ukázka ze hry The Evil Within.

FOTO: archív tvůrců

Na této nervy drásající cestě se Sebastian potká s hromadou děsivých protivníků v čele s hrůzu nahánějícími bossy. Hra žongluje s prostředky, které Sebastian používá na setinu přesně. Po většině velkých soubojů se hráč ocitá bez nábojů, ale s pocitem satisfakce, že udolal silného protivníka. U některých konfliktů však Sebastianovi nezbude jiná možnost než vzít nohy na ramena a utéct.

Ve střídání prostředí a změně tempa je Shinji doopravdy génius. Jakmile by se zdálo, že se hráči okouká prostředí, tak přijde nějaký zvrat. Tempo hry se najednou změní a s ním i prostředí. Co by se dalo hře vytknout, jsou místy špatně rozložené záchytné body, které jsou někdy od sebe až příliš daleko, a hráč je tak nucen při neúspěchu opakovat delší úsek hry, než by si přál. Zároveň to však funguje jako motivace, aby hráč postupoval úrovněmi opatrně a stále kalkuloval svoje další kroky.

Ukázka ze hry The Evil Within

Ukázka ze hry The Evil Within.

FOTO: archív tvůrců

V prostředí se totiž nacházejí pasti, které Sebastian může, ale nemusí zneškodnit. Pokud je zneškodní, získá materiál například pro výrobu speciálních šípů do kuše. Jestliže si vybere druhou možnost, tak do této pasti může nalákat protivníky a s ďábelským úsměvem sledovat, jak je past zneškodní za něj.

Hratelností by se dal The Evil Within přirovnat ke čtvrtému dílu Resident Evil, ale s moderním faceliftem. Kamera je posazena za rameno hlavního hrdiny a prohlubuje tak atmosféru na maximum. Opět musí hráč správně šetřit s náboji a využívat prostředí ke svému prospěchu. Místo peněz či zkušenostních bodů se ve hře nachází tzv. zelený gel. Ten hráč využívá na masochistickém křesle pro zlepšení schopností hlavního protagonisty, vylepšení zbraní či k nákupu potřebných zdrojů.

Ukázka ze hry The Evil Within

Ukázka ze hry The Evil Within.

FOTO: archív tvůrců

Technická stránka hry na tom také není špatně. Titul pohání id Tech 5 engine, který byl naposled použit například ve velmi povedeném Wolfensteinovi. Zdálo by se však, že co se týče vizuální stránky, tak ho vývojáři nevyužili na 100 %. Scenérie jsou ovšem působivé a stísňující atmosféra by se dala krájet.

Obavy však fanoušci žánru mít nemusí. Po velmi povedeném letošním hororu Alien: Isolation si přijdou opět na své. Shinji se svým studiem ukázal, že je mistrem žánru, a přinesl po delší době titul, který zamává i s hráči ze staré školy.

Titul je určen pro počítače, konzole staré generace (Xbox 360, PlayStation 3), tak i pro poslední generaci konzolí (Xbox One, PlayStation 4).

HODNOCENÍ: 8/10