Celkové tržby činily 115 miliard jenů, což bylo o něco méně než ve stejném období loni. Prodej Wii U se ve čtvrtletí téměř zdvojnásobil na 300 000 ze 160 000 v předchozích třech měsících, stále však hluboko zaostává za cílem firmy. Nintendo chce do konce letošního fiskálního roku, tedy do konce března 2014, prodat devět miliónů konzolí.

Herní společnosti ohrožuje v posledních letech konkurence chytrých telefonů a tabletů. Nintendo zatím odolává tomu, aby nabídlo své hry i pro tyto přístroje. Podle analytiků však pokračující slabé hospodářské výsledky firmu nakonec donutí tuto strategii změnit.

Za šest měsíců fiskálního roku firma vykázala provozní ztrátu 23,3 miliardy jenů. Navzdory slabému výkonu však nezměnila svůj výhled na celý letošní rok, který počítá s provozním ziskem 100 miliard JPY. Ponechala beze změny i výhled prodeje Wii U, protože doufá v oživení prodeje před hlavní vánoční sezónou.

Samotná konzole Wii U se vzhledem příliš neliší od svého předchůdce, malá bílá krabička se jednoduše připojí k televizoru. Největšího vylepšení se dočkal bezdrátový ovladač, který se nazývá Wii U GamePad.

Ten je totiž vybaven vlastním dotykovým displejem, který je používán i při hraní na televizi. Zároveň ale u některých her může být využit nezávisle na TV obrazovce, například na cestách. Ovladač je vybaven vestavěnou kamerou, mikrofonem i stylusem (speciálním perem) pro přesnější ovládání dotykové plochy.

Wii U to ale nebude mít na trhu vůbec jednoduché. Příchod televizních konzolí nové generace totiž v nadcházejících měsících chystají také konkurenční společnosti Sony a Microsoft. I proto na konci letních prázdnin vedení společnosti Nintendo rozhodlo, že nová televizní konzole citelně zlevní. [celá zpráva]