Hlavní obsah
První generace fotoaparátu Lytro Foto: archív výrobce

Vedení společnosti Lytro, které strojí za stejnojmennými fotoaparáty, oficiálně oznámilo svůj konec. Podnik zaniká navzdory tomu, že se nedávno objevily spekulace o tom, že se jej chystá koupit společnost Google. Informoval o tom server DP Review.

První generace fotoaparátu Lytro Foto: archív výrobce
Revoluční fotoaparáty Lytro definitivně končí

Oznámení o ukončení fungování podniku je poměrně překvapivé. Ještě před dvěma týdny to totiž vypadalo, že by značka Lytro mohla povstat bez nadsázky z mrtvých. [celá zpráva]

To se ale nakonec nestane. A podle informací serveru DP Review je důvod více než prostý. Společnost Google se totiž rozhodla nakonec celý podnik nekupovat, ale místo toho pouze pod svá křídla přetáhnout původní zaměstnance, kteří ve firmě ještě zbyli.

Tato internetová společnost totiž podle všeho nemá zájem rozvíjet původní fotoaparáty a nabízet lidem podporu pro již zakoupené produkty, ale know-how zaměstnanců využít ve vlastních projektech, které chystá.

Zaměstnat jednotlivé pracovníky tak bylo jistě daleko ekonomičtější, než kupovat celý skomírající projekt. Zástupci společnosti Google nicméně zatím celou kauzu oficiálně nekomentovali.

Revoluce nenastala

Historie společnosti Lytro se začala psát v roce 2006, tehdy ji založil vědec Ren Ng, pracující na Stanfordově univerzitě v americké Kalifornii. První fotoaparát se přesto podařilo představit až v roce 2011, tedy po pěti letech.

První generace fotoaparátu Lytro

Foto: archív výrobce

Výrobce už tehdy tvrdil, že zařízení způsobí revoluci. Měnilo totiž všechny doposud zažité fotografické standardy. Fotograf najednou nemusel přemýšlet nad perfektním načasováním snímku, nastavením hloubky ostrosti a nad tím, kterou část momentky je kompozičně nejvhodnější zaostřit.

S malou hranatou krabičkou, která tradiční fotoaparát nepřipomínala ani trochu, stačilo prostě jen fotit. Tzv. plenoptický fotoaparát měl totiž snímač sestavený ze speciálních čoček, díky nimž bylo možné ostrost snímku měnit klidně i po jeho pořízení. Uživatel jej jednoduše nahrál do počítače a pak vybíral, která část momentky má mít větší hloubku ostrosti a která menší. Tedy jinými slovy rozhodl, kde má být fotografie rozmazaná a kde naopak zaostřená.

Jak je ale nyní již zřejmé, kýžená revoluce, kterou slibovali tvůrci, se nakonec nedostavila. A to i přesto, že zaváděcí cena první generace byla nastavena poměrně rozumně, fotoaparáty se prodávaly za 10 000 Kč.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků