Hlavní obsah
Nejdůležitější je pro Čechy u televizoru velikost úhlopříčky. Foto: archív výrobce

Nejdůležitější je u televizoru úhlopříčka. Funkce hrají u Čechů až druhé housle

Rozhodujícím parametrem při výběru nového televizoru je pro většinu Čechů úhlopříčka displeje. Teprve poté se tuzemští zákazníci zajímají o to, co nové přístroje umí. Vyplývá to z odpovědí obchodníků pro Novinky.cz.

Nejdůležitější je pro Čechy u televizoru velikost úhlopříčky. Foto: archív výrobce
Nejdůležitější je u televizoru úhlopříčka. Funkce hrají u Čechů až druhé housle

„Při výběru televizí zůstává rozhodujícím faktorem úhlopříčka,“ uvedl manažer služby Zboží.cz Milan Šmíd s tím, že více než třetina lidí hledá modely s úhlopříčkou 100 až 130 centimetrů.

To víceméně koresponduje i se zkušenostmi jednotlivých prodejců. „V nákupních košících zákazníků našeho obchodu se nejčastěji objevují televize s úhlopříčkou 43 a 55 palců (108 až 139 cm),“ prohlásil marketingový ředitel CZC.cz Michal Gabriel.

Například v Alze lidé nejčastěji nakupují televizory s úhlopříčkou 101 až 110 cm. Nejvýrazněji však v tomto obchodě v poslední době roste zájem o ještě větší televizory, které mají úhlopříčku přesahující 1,5 metru.

Zájem o Ultra HD rozlišení roste

S úhlopříčkou úzce souvisí rozlišení TV. Většina aktuálně nabízených televizorů nabízí full HD rozlišení (1920x1080 obrazových bodů). Na trh se ale pomalu začínají dostávat také modely se standardem 4K (ultra HD), tedy s rozlišením 3840x2160 pixelů.

„Zákazníci ve většině případů volí televizory s Ultra HD rozlišením. Nejvíce se prodávají modely s úhlopříčkou 55 palců (140 cm). Postupem času se samozřejmě zvyšují nároky zákazníků jak na velikost úhlopříčky, tak i na rozlišení obrazovky,“ uvedl Jan Řezáč, mluvčí obchodu Mall.cz.

Teprve po volbě úhlopříčky začínají tuzemští zákazníci řešit další dovednosti přístrojů. „Druhým nejdůležitějším faktorem jsou vlastnosti TV. Tzv. Smart TV u nás vyhledává kolem 15 % lidí, avšak dalších 10 % vyžaduje například možnost připojení k internetu. V jednotkách procent lidé požadují možnost USB vstupu či 3D zobrazení,“ konstatoval Šmíd.

A jaké funkce lidé nejčastěji požadují? „Ve velké míře se jedná o chytré funkce, tedy ty, které nabízejí Smart TV. Lidé se zajímají o sledování internetového obsahu prostřednictvím různých aplikací. Dále jsou pro ně důležité možnosti propojení televizoru s jiným zařízením,“ konstatoval mediální zástupce Okay Adam Smaza.

Nejpopulárnější značky

Při volbě televizorů přitom rozhoduje i přítomnost DVB-T2 tuneru, který slouží pro příjem druhé generace pozemního digitálního vysílání. Právě na tento standard Česká republika během pár let přejde. „V dubnu došlo k zásadní proměně podílu prodaných modelů: s DVB -T2 to bylo 80 %, bez DVB-T2 zbylých 20 %,“ podotkla mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Sluší se nicméně podotknout, že přechod na novější standard se týká pouze lidí, kteří ladí stanice prostřednictvím klasické antény. Uživatelů kabelového, satelitního a internetového vysílání se změny nijak nedotknou.

Mezi nejprodávanější značky patří Samsung, Philips, Sony a LG. Podle jednotlivých prodejců Češi za nový televizor utratí nejčastěji 11 000 až 14 000 Kč. Například na Zboží.cz nicméně téměř polovinu vyhledávání tvoří modely s cenovkou pod deset tisíc korun.

Níže naleznete seznam sedmi televizorů, které stojí v tuzemských obchodech za pozornost.

Sencor SLE 2462

Foto: archív výrobce

Samsung QE49Q7F

Foto: archív výrobce

Sony Bravia KD-65A1

Foto: archív výrobce

Panasonic TX-50DX703E

Foto: archív výrobce

LG Signature W7

Foto: Steve Marcus, Reuters

Changhong UHD55C5500IS

Foto: archív výrobce

Philips 43PUS6401

Foto: archív výrobce

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků