Hlavní obsah

Chytré televizory jsou v kurzu. Připojení k internetu je již samozřejmost

Novinky, mif

Bez nadsázky za samozřejmost se dá v dnešní době považovat připojení k internetu. A to nejen u počítačů, tabletů a smartphonů, ale také u televizorů. Největší zájem je o ty, které jsou označované jako chytré. Vyplývá to z odpovědí obchodníků pro Novinky.cz.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Chytré TV jsou v současné době v kurzu a možnost připojení televize k internetu je dnes už v podstatě povinnou výbavou. Trendy ale jdou dál, proto při rozhodování hrají roli další parametry. Mám na mysli zejména kvalitu obrazu, kde vylepšené nanokrystalové LED/LCD panely nabízejí mnohem vyšší jas, vyšší detaily v tmavších oblastech i širší barevnou škálu,“ uvedl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Podle něj úspěch budou v letošním roce slavit především výrobci, kteří budou schopni nabídnout vyšší kvalitu v odpovídající ceně.

Chytré televizory tvoří více než polovinu prodejů

Jeho slova potvrzují také prodejci. „Trend směřuje ke stále většímu podílu tzv. smart TV na celkových prodejích. Již nyní se jich prodává více než polovina,“ reagoval na dotaz Novinek Karel Kučera, ředitel marketingu v Alza.cz.

„Více než polovinu všech prodaných televizí již tvoří Smart TV. Rostoucí zájem ze strany zákazníků v letošním roce očekáváme zejména o televize s UHD rozlišením,“ podotkl marketingový ředitel CZC.cz Michal Gabriel.

Roli při výběru televizoru podle něj hraje i to, zda jsou modely vybaveny DVB-T2 tunerem pro příjem digitálního pozemního vysílání druhé generace, na které Česká republika během pár let přejde. „Zájem o tyto modely jednoznačně stoupá. Výrobci se navíc v rámci obměňování svých modelových řad již z velké části zaměřují pouze na modely připravené na nový standard vysílání,“ konstatoval Gabriel.

Sluší se nicméně podotknout, že přechod na novější standard se týká pouze lidí, kteří ladí stanice prostřednictvím klasické antény. Uživatelů kabelového, satelitního a internetového vysílání se změny nijak nedotknou.

Větší televizory jsou v kurzu

Největšímu zájmu se těší především větší televizory s úhlopříčkou přesahující jeden metr. „Aktuálně je největší poptávka po úhlopříčce kolem 40-43“ – tedy 100-109 centimetrů. Stále více zákazníků ale sahá po velkém 55“ 140 cm televizoru, jejich obliba násobně roste,“ uvedl Jan Řezáč, mluvčí obchodu Mall.cz.

Většina tuzemských zákazníků za nový televizor zaplatí v průměru podle informací obchodníků 11 000 korun. „Nicméně není výjimkou ani prodej televizoru s úhlopříčkou 75 palců a pořizovací cenou kolem 250 tisíc,“ uzavřel Řezáč.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám