Hlavní obsah

Apple i Huawei používají senzory od Sony. Japonci díky tomu vydělávají miliardy

Novinky, mif

Fotoaparáty v chytrých telefonech jsou rok od roku sofistikovanější. Není se čemu divit, na kvalitě mobilních fotek a videí si stále častěji zakládají i samotní uživatelé, kteří po běžném fotoaparátu sáhnou málokdy. Jedním z největších výrobců mobilních fotografických čipů je přitom Sony, jeho součástky využívá Apple i Huawei. A jde o miliardový byznys.

Chytrý telefon iPhone 11 Pro od AppluVideo: archív výrobce

 
Článek

O tom, jak velký byznys s fotografickými senzory ve skutečnosti je, pojednávají aktuální hospodářské výsledky společnosti Sony.

Ve třetím finančním čtvrtletí vzrostl zisk divize obrazových snímačů meziročně o 61,7 procenta na 75,2 miliardy jenů (15,6 miliardy korun).

Smartphony konkurují fotoaparátům. A dokážou je i předčit

Internet a PC

Sony se sice věnuje i výrobě vlastních smartphonů, ale velká část produkce fotografických čipů skončí u konkurenčních výrobců. Nalezneme je například u nejnovějších iPhonů, jejichž fotoaparáty staví právě na senzorech Sony. To samé platí v bleděmodrém také o prémiových přístrojích od Huawei.

Určitou závislost na konkurenci a zároveň na mobilním trhu obecně si lidé v Sony evidentně uvědomují, a tak se snaží závislosti zbavit. Z plánů pro další období tak lze vyčíst, že se japonský elektronický gigant bude snažit prosadit více na trhu se senzory pro automobilový průmysl.

Řeč přitom nemusí být pouze o parkovacích kamerách, ale o daleko sofistikovanějších systémech, které slouží pro autonomní řízení.

Foto: archív výrobce

Telefon Xperia 1 nabízí jeden z nejlepších fotoaparátů v nabídce společnosti Sony.

Vedení podniku věří, že se díky tomu podaří zvýšit celkový zisk za nynější rok. Konkrétně byl odhad zvýšen z dosavadních 840 miliard jenů na 880 miliard jenů (z 174,2 na 182,5 miliardy korun), což je vyšší hodnota než v případě odhadu analytiků.

Provozní zisk za třetí finanční čtvrtletí celého podniku do konce prosince meziročně klesl o 20,4 procenta na 300,1 miliardy jenů (62,8 miliardy Kč). Výsledky táhla dolů například herní divize, té klesl zisk v daném období o 26,8 procenta. Činil tedy konkrétně 53,5 miliardy jenů, což je v přepočtu více než 11,1 miliardy korun.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám