Americká nezisková organizace zjistila, že zhruba 25 procent přístrojů Microsoft Surface jejich majitelé reklamují do dvou let od nákupu. „Pokud chcete, aby vám výrobek vydržel, bude lépe, když si pořídíte značku s vyšší předpokládanou spolehlivostí," uvedl editor Jerry Beilinson.

Laptopy Surface podle Consumer Reports zamrzají, nečekaně "padají" a problematické jsou jejich dotykové obrazovky. Statisticky vybočují z řady ostatních přístrojů. Jako nejspolehlivější se podle Beilinsona ukázaly počítače Apple.

Microsoft vstoupil na trh hardwaru v roce 2012 s tabletem Surface a od té doby představil řadu nových tabletů a laptopů. Hlavní analytik společnosti Jackdaw Research Jan Dawson se domnívá, že Microsoft má velmi málo zkušeností a rychlý vývoj v této oblasti je složité výrobně zvládnout.

Consumer Reports provádí studie spolehlivosti každoročně od roku 1952. Začal osobními automobily, věnuje se ale také ledničkám, sekačkám na trávu, televizorům a dalším výrobkům. Počítače si společnost zařadila do seznamu v uplynulých letech. Co se laptopů týče, organizace naposledy přestala jako vhodné doporučovat v roce 2015 dva modely Hewlett-Packard a jeden model od společnosti Lenovo, uvedla agentura AP.