Od dubna do června výrobci v celém světě dodali do prodejen 45,1 miliónu tabletů, o zhruba deset procent méně než v prvním čtvrtletí. V meziročním srovnání však byl prodej tabletů o téměř 60 procent vyšší.

Apple uváděl na trh nový model iPadu obvykle na jaře, tyto akce ale nyní firma přesunula na podzim. Konkurenti Applu v čele s jihokorejskou Samsung Electronics sice s novými produkty na jaře přišli, jejich nové tablety však nepovzbuzují poptávku tolik jako nový iPad.

Nový Kindle Fire a Nexus

„Nový iPad vždy vyvolává zájem o kategorii tabletů, což značně pomáhá jak Applu, tak jeho konkurentům," sdělil podle agentury AP ředitel výzkumu IDC Tom Mainelli. Podle něj se oslabení trhu prodlouží do třetího čtvrtletí, v posledních měsících roku však prodej tabletů opět oživí. Vedle nového iPadu se čeká na nové přístroje Kindle Fire a Nexus.

Lídrem trhu zůstává Apple, který ve druhém čtvrtletí dodal do prodejních sítí 14,6 miliónu tabletů. Firma však předminulý týden ve čtvrtletních výsledcích uvedla, že v meziročním srovnání to znamenalo pokles o 14 procent. Podle IDC podíl Applu na trhu tabletů klesl na 32 procent z 60 procent o rok dříve.

Samsung, který vyrábí tablety a chytré telefony řady Galaxy, zvýšil prodej téměř čtyřnásobně na 8,1 miliónu. Jeho podíl na trhu se tak zvýšil na 18 procent ze 7,6 procenta ve druhém čtvrtletí minulého roku. Trojkou světového trhu tabletů je tchajwanský AsusTek Computer, který prodal dva milióny těchto přístrojů.