Obě korejské firmy již představily své první televizory OLED na loňském ročníku největšího světového veletrhu spotřební elektroniky. Nyní předvedly zlepšení v podobě zakřivené obrazovky, která umožňuje sledovat obraz ze stejné vzdálenosti z mnoha úhlů, uvedla agentura Reuters.

Televizor společnosti Panasonic s úhlopříčkou 56 palců, technologií OLED a rozlišením 4K.

Televizor společnosti Panasonic s úhlopříčkou 56 palců, technologií OLED a rozlišením 4K.

FOTO: ČTK/AP

LG získala v technologii OLED náskok a minulý týden začala jako první prodávat velké televizory tohoto typu. Ty mají úhlopříčku 55 palců (140 centimetrů), tloušťku čtyři milimetry a stojí asi 11 miliónů wonů (asi 200 000 Kč). Samsung uvedl, že chce své televizory OLED s plochou i zakřivenou obrazovkou uvést na trh v prvním pololetí.

Společnost Panasonic představila v Las Vegas svůj první prototyp televizoru OLED. Přístroj japonského koncernu má úhlopříčku 56 palců, o symbolický jeden palec delší než předváděné televizory korejských firem.

Samsung sází především na chytré televizory

Samsung sází především na chytré televizory.

FOTO: ČTK/AP

Průkopníkem OLED technologie byla japonská firma Sony. Ta začala prodávat tento televizor již v roce 2007, avšak jen s úhlopříčkou 11 palců (28 centimetrů). O tři roky později kvůli krizi výrobu zastavila.

Všechny představené televizory disponují konektory pro připojení internetu. Kromě brouzdání po webu tak dokážou zobrazit i televizní program pro všechny stanice a další internetové stránky. Možné je také instalovat nejrůznější aplikace či telefonovat zadarmo prostřednictvím sítě Skype.

Nové televizory od Samsungu dostanou speciální ovladače s dotykovou plochou.

Nové televizory od Samsungu dostanou speciální ovladače s dotykovou plochou.

FOTO: ČTK/AP

Samsung na veletrhu ukázal i nový typ dálkového ovladače, kterým budou vybaveny nové chytré televizory. Jeho hlavní výhodou je integrace relativně prostorného touchpadu, jenž nahrazuje funkce běžné počítačové myši. Pohyb na internetových stránkách by díky tomu měl být pohodlnější, než prostřednictvím kurzoru, jako tomu bylo doposud.

Výzkumná společnost DisplaySearch odhaduje, že letos se prodá 50 000 televizorů OLED a jejich prodej stoupne v roce 2014 na 1,7 miliónu kusů. Vzhledem k vysoké ceně to bude stále pouze zlomek celkového prodejního trhu televizorů o velikosti kolem 250 miliónů kusů ročně.

Nové televizory od LG

Nové televizory od LG

FOTO: ČTK/AP