Hlavní obsah

Zbavte se vyskakovacích oken. Jak vyzrát na žádosti se souhlasy

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V posledních dnech jsou uživatelé doslova bombardováni žádostmi o udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů. Opětovně je vyžadují mnohé internetové portály, které v posledních týdnech přecházejí na novou verzi celoevropského tržního standardu pro sběr souhlasů. Na stránkách Seznam.cz a všech přidružených webech si můžete udělování souhlasů značně zjednodušit a zbavit se tak vyskakovacích oken.

Proč po vás weby požadují souhlas se zpracováním osobních údajů? Pusťte si instruktážní videoVideo: Seznam.cz

 
Článek

Jak na to?

A) Máte účet na Seznamu? Nejprve se přihlaste v síti Seznam a poté nastavte své preference zde.

B) Ještě nemáte účet na Seznamu nebo se nechcete přihlašovat? Nevadí, klikněte sem a využijte výhody jednoduchého nastavení preferencí.

Vyskakovací okna na webových stránkách mohou řadu uživatelů obtěžovat. Bez souhlasů to ale kvůli celoevropskému nařízení o ochraně osobních údajů nejde, dodržovat pravidla pro zpracování osobních údajů musí všichni ti, kdo s daty pracují.

Jedná se především o získávání a následovné využívání dat a možnost do prohlížeče uživatele nastavit cookies. Varianty nastavení souhlasů se v novém standardu rozšiřují, proto internetové společnosti nyní potřebují uživatelské nastavení aktualizovat.

Seznam.cz žádá souhlas čtenářů kvůli nařízení EU, na ochraně dat nic nemění

Internet a PC

„Zapracovali jsme na tom, aby se s nimi lidé na našich službách nemuseli opětovně potýkat. Pokud se u nás přihlásí, nemusí pak souhlasy v celé síti Seznamu opětovně udělovat, ale mohou je spravovat na jednom místě – ve svém profilu. Vzhledem k tomu, že jsme na českém internetu největší vydavatel a máme mnoho služeb, věříme, že si tím lidé zjednoduší život a ušetří čas. Souhlas udělí jen jednou, pak už využívají všechny užitečné služby, které mohou být i do budoucna právě díky personalizované reklamě pro všechny zdarma,“ prohlásil Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy Seznam.cz.

Zdůraznil přitom, že právě přihlášení je nejlepším řešením, jak se otravných vyskakovacích oken zbavit. Mnoho lidí si totiž myslí, že souhlas už udělili, ale přitom tak učinili jen pro jednou. Řada uživatelů při příchodu na internetové stránky žádosti o souhlasy nečte a buď je okamžitě odklikne, zavře křížkem, nebo je úplně ignoruje.

Kde všude už nebudete muset souhlasy jednotlivě udělovat po přihlášení v síti Seznam.cz:

Novinky.cz, Seznamzpravy.cz, Televizeseznam.cz, Mapy.cz, Zbozi.cz, Firmy.cz, Sbazar.cz, Sreality.cz a na řadě dalších internetových služeb v síti Seznam.cz.

„Nevyjádření se k souhlasu se zpracováním osobních údajů znamená, že data nejsou nadále nijak využívána, nicméně systém nějaké rozhodnutí potřebuje. Proto se na dalším webu objeví opět okno nebo lišta se žádostí o nastavení souhlasu. Pokud se uživatel pomocí vyskakovacího okna vyjádří, tak podle toho, jak je systém nastaven, dojde ke sdílení této informace například v rámci dalších vydavatelů a tím pádem na jiných stránkách v rámci takového systému už nemusí souhlas udělovat,“ upozornila Jana Břeská, výkonná ředitelka Sdružení pro internetový rozvoj.

Takovým systémem je podle Břeské například odborné veřejnosti známý rámec TCF v2.0, ve kterém má uživatel kontrolu nad tím, co se s jeho daty děje.

Podle Krišici právě přihlášení umožní jednoduše spravovat i aktualizovat souhlasy se zpracováním dat na jednom místě.

„Vyhnete se tak opětovnému udělování souhlasu klikáním i napříč různými zařízeními – na mobilu, notebooku či tabletu –, souhlas stačí udělit jen jednou, ušetříte čas a budete číst to nejzajímavější o svých zájmech,“ uzavírá.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám