Hlavní obsah

Tržby Seznamu loni překonaly tři miliardy korun

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tržby společnosti Seznam.cz vzrostly meziročně o 7,5 % na téměř 3,129 miliardy korun. To představuje zhruba dvakrát rychlejší meziroční růst, než jaký zaznamenala česká internetová jednička v předchozím roce. Hospodářský výsledek před zdaněním pak přesáhl jednu miliardu korun.

Foto: Seznam.cz

Domovská stránka Seznam.cz

Článek

V loňském roce rostl nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání – reklamního systému Sklik, a to o více než 20 %. Právě z Sklik se podílí na příjmech společnosti Seznam.cz více než 40 %.

Třetinový podíl pak mají příjmy z displej reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty na serverech, jako jsou Novinky.cz, Sport.cz a Super.cz. Ty provozuje společnost Seznam.cz a vydavatel deníku Právo Borgis.

Zbylou pětinu příjmů pak tvoří katalogový server Firmy.cz a oborové servery – Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.

Inovace se nám vyplácí.
Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz

„Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 %. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické displej reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o 10 %,“ uvedl k výsledkům Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz.

Podle něj nejrychleji rostly příjmy na portálu Sport.cz. „Daří se nám tedy nejen na poli inovací produktů, ale i obchodně,“ podotkl Zima.

Seznam.cz neustále roste

„V loňském roce jsme se také pustili do akvizic. Začali jsme vstupy do společností Kupi.cz a TopGis. Letos jsme navázali zatím menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason. Další plány si zatím necháme pro sebe,“ uzavřel generální ředitel.

K celkovému navýšení tržeb pomohly také významné inovace, kterými v loňském roce prošla řada služeb. Kromě rozvoje reklamního systému Sklik změnami prošla také služba Zboží.cz, která nyní používá aukční model i v hledání mezi nabídkami e-shopů.

Největších změn však doznal nejnavštěvovanější katalog svého druhu Firmy.cz, jež umožňuje aktivně řídit kampaně v čase podle potřeb konkrétních inzerentů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám