Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Toru Hanai, Reuters

Toshiba, která se potýká s účetním skandálem, byla loni ve ztrátě

Japonská elektrotechnická společnost Toshiba, která se potýká s rozsáhlým účetním skandálem, vykázala v loňském fiskálním roce čistou ztrátu 37,8 miliardy jenů (7,7 miliardy Kč). Ke ztrátě přispělo snížení hodnoty majetku.

Ilustrační foto Foto: Toru Hanai, Reuters
Toshiba, která se potýká s účetním skandálem, byla loni ve ztrátě

Firma původně očekávala za dvanáct měsíců do konce března čistý zisk 120 miliard JPY. Tento odhad však zrušila v květnu, kdy oznámila, že musela rozšířit vyšetřování účetních praktik za minulá období. Firma poté objevila, že od fiskálního roku 2008/2009 nadhodnotila svůj zisk o celkem 155 miliard JPY. Kvůli skandálu, který je jedním z největších firemních skandálů v Japonsku za několik let, odstoupil prezident konglomerátu Hisao Tanaka a několik dalších vedoucích pracovníků.

Společnost již dvakrát odložila zveřejnění výsledků hospodaření za loňský rok, poprvé kvůli vyšetřování účetních praktik a podruhé před týdnem, kdy oznámila, že odhalila další chyby, napsala agentura Reuters.

Na zprávu o loňských hospodářských výsledcích akcie Toshiby reagovaly téměř pětiprocentním růstem. Investoři si oddechli, protože panovala obava, že když se firmě nepodaří včas předložit účetnictví za loňský rok, budou její akcie stažené z burzy. Od dubna, kdy firma poprvé veřejně připustila, že má nesrovnalosti v účetnictví, akcie oslabily o 30 procent.

Problémy měl také Olympus

Účetní skandál Toshiby je největší od roku 2011, kdy byly odhaleny problémy japonského výrobce fotoaparátů a zdravotnického zařízení Olympus. Tehdy se ukázalo, že firma se snažila zakrýt ztráty za uplynulé roky ve výši až 1,7 miliardy USD (41,2 miliardy Kč).

Toshiba zřejmě nyní dostane pokutu od finančních regulátorů. List Nikkei napsal, že za poškození důvěry investorů hrozí firmě od tokijské akciové burzy pokuta 91,2 miliónu jenů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků