Článek
Vyplývá to z nového průzkumu AMI Digital Index, který na přelomu března a dubna realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
„Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Narůstá množství těch, kteří mají účet na více sociálních sítích. Procento uživatelů s účtem na pěti a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 procent, se oproti roku 2016 zdvojnásobilo.
Nejznámější je YouTube
Nejznámější sociální sítí je YouTube, kterou zná 98 procent uživatelů, druhý Facebook, 97 procent, a Google+, 91 procent. Následuje Instagram (81 procent) a Twitter (81 procent).
Výrazným trendem je skokový nárůst popularity sociálních sítí s primárně obrazovým obsahem v čele s Instagramem, jeho funkcí Stories a ve sledovaném období i se Snapchatem. Uživatelská základna narostla u obou sítí, Instagramu se ale očividně vedlo výrazně lépe.
Za necelých šest měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 procent českých uživatelů internetu, Snapchat 52 procent, opakovaně je ale podle průzkumu použilo 11, respektive deset procent dotázaných.