Hlavní obsah

Nejpopulárnější osobností na Twitteru je Katy Perry

Mikroblogovací síť Twitter slaví v pondělí desáté narozeniny. Za poslední dekádu její popularita neustále stoupá, aktuálně nejsledovanější osobnost – Katy Perry – má 84 miliónů tzv. followerů (sledujících). Mezi velmi populární patří účty také kanadského zpěváka Justina Biebera či amerického prezidenta Baracka Obamy.

Foto: repro Twitter

Katy Perry je aktuálně nejpopulárnější osobností na Twitteru.

Článek

Bieberovi patří v žebříčku popularity druhé místo se 77 milióny fanoušků. Velký vliv má také americká zpěvačka Taylor Swiftová, kterou sleduje 72 miliónů lidí. Obamovi patří až čtvrtá příčka se 71 milióny followerů.

Twitter má přes 320 miliónů aktivních uživatelů, kteří posílají 500 miliónů zpráv o délce 140 znaků denně. Z toho asi 254 miliónů uživatelů žije mimo Spojené státy.

Jednoduchá komunikace pomocí mobilů

U zrodu služby obecně označované jako mikroblog stáli zaměstnanci americké internetové firmy Odeo Jack Dorsey a Biz Stone. Ve svém počátku měl Twitter sloužit k tomu, aby lidé mohli jednoduše komunikovat s ostatními prostřednictvím mobilů, odtud i omezení délky zpráv.

První pokusnou zprávu Dorsey odeslal 21. března 2006, ale zpočátku byla služba pouze pro zaměstnance firmy. Až 15. července téhož roku byl nový komunikační kanál nabídnut všem pod názvem Twitter, jenž vychází z anglického slovesa tweet, tedy pípat.

Zejména pro mladší generaci je Twitter spolu s Facebookem naprosto samozřejmým pokračovatelem "zastaralých" komunikačních technologií jako e-mail, chat nebo instant messaging. Přispívá k tomu i skutečnost, že aplikace pro ovládání účtu na Twitteru je dnes samozřejmou součástí většiny mobilních telefonů.

Firma prodělává stovky miliónů

Zásadním okamžikem pro rozšíření služby byl na jaře 2007 filmový a hudební festival South by Southwest v americkém Austinu. Na frekventovaných místech tehdy Twitter nechal rozestavit velkoplošné obrazovky, na něž bylo možné poslat svůj vzkaz. O poněkud exhibicionistickou atrakci byl mezi návštěvníky festivalu velký zájem, který přetrval i po skončení akce.

Na Twitteru se uživatelé od srpna 2007 mohou kliknutím na klíčové slovo (takzvaný hashtag, například #obama) dostat k dalším zprávám, které toto slovo obsahují.

Twitter od svého vzniku nikdy nevykázal zisk. V loňském roce firma prodělala 521 miliónů dolarů, v roce 2014 to bylo 577 miliónů. Roční obrat, který pokrývá hlavně reklama, loni činil 2,2 miliardy dolarů, v roce 2014 to bylo 1,4 miliardy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám