Hlavní obsah

Návrat ke kořenům ve hře Pillars of Eternity

Po necelých třech letech od úspěšné crowdfundingové kampaně na serveru Kickstarter, který slouží pro získání financí na vývoj či výrobu, konečně vychází RPG ze staré školy - Pillars of Eternity. Přispělo přes sedmdesát tisíc fanoušků, a to dohromady neuvěřitelnou částkou skoro čtyř miliónů dolarů. Podařilo se studiu Obsidian Entertainment splnit vysoká očekávání fanoušků?

Návrat ke kořenům ve hře Pillars of Eternity

Začátek Pillars of Eternity nemůže být jiný než obrazovka s tvorbou postavy. Zde si hráč vybere příslušnou rasu. Mezi ty nejznámější patří elfové, trpaslíci, lidé či úplně nové, jako jsou například Aumauité, Orlané nebo polobozi z rasy Godlike, již se vyznačují obřími rohy.

Poté si hráč vybere jednu z jedenácti tříd, za kterou bude chtít hrát. Ať už se jedná o klasického kouzelníka, rváče, barbara, střelce na dálku atd. Teď už jen chybí přiřadit si body k vlastnostem, vybrat pozadí své postavy, zvířecího společníka a hurá do světa Eory.

Ukázka ze hry Pillars of Eternity

Foto: archív tvůrců

Veškeré volby, které hráč učiní při tvorbě postavy, se samozřejmě promítnou do herního světa a to tím, jak negativně či pozitivně na hráče budou obyvatelé Eory reagovat. Stejně tak i následná rozhodnutí, která hrdina během samotného hraní učiní. Krátce po vlažném začátku však hrdina přežije magickou bouři zvanou bîaŵac a stane se Pozorovatelem, jenž může pomocí duší nahlédnout do minulých životů. Z neznámé postavy se tak pomalu stává vyvolený, jenž musí zjistit, kdo za touto bouří stojí a jak zvrátit napáchané škody.

Samotná hratelnost je jako například u legendární série Baldur´s Gate, kdy hráč ovládá svou skupinku z izometrického pohledu a prochází nádherným fantasy světem. Dialogy jsou větvené a hráč má vždy více možností při řešení konfliktů či úkolů. Souboje probíhají v reálném čase, ale je zde možnost pauzy, kdy hráč může rozdělit jednotlivcům úkoly.

Ukázka ze hry Pillars of Eternity

Foto: archív tvůrců

Hráč tak získává zkušenosti jak ze soubojů, tak za plnění úkolů a tím zvyšuje jak sobě, tak i ostatním členům jeho tažení úrovně. Následně jim vybírá, které schopnosti se naučí a v jakých věcech budou vynikat. Nechybí také tzv. craftící systém, kde si hráč vyrábí jak lektvary a svitky, tak i zbraně a zbroj. V průběhu hry se hrdina stane Lordem, který se bude starat o svou pevnost a musí řešit nájezdy banditů, posílat členy své skupiny na úkoly či vylepšovat její obranu.

Ukázka ze hry Pillars of Eternity

Foto: archív tvůrců

Pillars of Eternity tak nevzdává pouze hold klasikám, jako jsou například Baldur´s Gate, Icewind Dale nebo Planescape: Torment, ale ukazuje, že pro tyto hry tu je stále místo. Dokonalý počin, který by si neměl nechat uniknout žádný fanoušek poctivých RPG her. Další kickstarterovský projekt - Torment: Tides of Numenera -  to rozhodně nebude mít jednoduché, protože laťku studio Obsidian Entertainment nastavilo hodně vysoko.

Pillars of Eternity vyšlo exkluzivně pro osobní počítače.

HODNOCENÍ: 9/10

 

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků