Hlavní obsah
Nová herní aplikace z dílny ostravských vývojářů získala i akreditaci ministerstva školství. Foto: archív společnosti AstrumQ

Mobilní vánoční hra z Ostravy i vzdělává

Domaluj si říkanku. Takové jméno dostala zbrusu nová vzdělávací a herní aplikace pro děti, kterou vyvinula mladá ostravská společnost AstrumQ ve spolupráci s občanským sdružením Hrajeme si a českou ilustrátorkou Evou Kučerovou.

Nová herní aplikace z dílny ostravských vývojářů získala i akreditaci ministerstva školství. Foto: archív společnosti AstrumQ
Mobilní vánoční hra z Ostravy i vzdělává

Aplikace obdržela letos na konci listopadu akreditaci českého ministerstva školství, může tedy být k dispozici i dětem ve školkách a školách jako výukový nástroj.

Nejenže bude hra rozvíjet u dětí obrazotvornost a fantazii, ale také přispěje k jejich vzdělávání. Vše je nyní v přípravě, ale tvůrci aplikace by chtěli, aby byla už od pátku dostupná. Přejí si totiž, aby se ve vánočním čase dostala k co největšímu počtu dětí na celém světě.

„Děti, které aplikaci testovaly, byly nadšené. Dokonce i my jsme se při její tvorbě zabavili a na chvíli se vrátili do dětských let,“ přiznával Aleš Vyka, výkonný ředitel společnosti AstrumQ, která vznikla v roce 2012 v Podnikatelském inkubátoru Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava.

Dodal, že hru zcela jistě ocení nejen děti, ale i jejich rodiče. „V aplikaci se vhodně propojují obrázky s říkankami, děti domalovávají přednastavené šablony, poté se zobrazí část říkanky a následně znovu pokračují v malování. Tento proces se opakuje, až vznikne finální obrázek,“ popisuje hru Vyka.

Nejprve vznikla desková hra

Projekt vznikl před několika lety v hlavách Marty Branny Dvořákové a Stanislava Branny z občanského sdružení Hrajeme si ve spolupráci s ilustrátorkou Evou Kučerovou. V první fázi vznikla desková hra v různých variantách, kterou si vyzkoušelo na 200 dětí, například i ty onkologicky nemocné na ozdravném pobytu na Buchlově.

Pak přišel nápad vytvořit elektronickou verzi této hry. A tak manželé Branny oslovili ostravské vývojáře mobilních aplikací z firmy AstrumQ, kteří pro město Ostravu například vytvořili mobilní aplikaci Sportuj v Ostravě. Firmu založilo pět ostravských vysokoškoláků v roce 2012 kvůli situaci na vysoké škole.

„Chtěli jsme dělat to, co nás baví, a uplatnit v praxi znalosti z univerzity. Motivací bylo i to, že jsme dostali k dispozici kancelářské prostory v Podnikatelském inkubátoru VŠB-TUO. Kdyby tato možnost nebyla, bylo by vše mnohem složitější,“ vysvětlil šestadvacetiletý Vyka. Dodal, že své nápady už byli prezentovat i za oceánem v New Yorku před 80 investory z celé Ameriky.

Hru přeložil do angličtiny překladatel Mike Baugh z New Yorku, který má na svém kontě i překlad Milerova Krtečka. AstrumQ teď pro projekt hledá partnery, kteří se přidají do jejich týmu a pomohou aplikaci úspěšně zviditelnit. Aplikace bude dostupná pro tablety na operačním systému iOS. Ke stažení bude od 12. prosince zdarma na App Store společnosti AstrumQ Interactive.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků