Článek
Nintendo DS se tak stala vůbec nejprodávanější herní konzolí na japonském trhu. Společnost uvedla výrobek na tamní trh v prosinci minulého roku.
Podle statistik Nintenda trvalo jeho druhé nejprodávanější konzoli Game Boy Advance 14 měsíců, než jí bylo koupeno 5 miliónů kusů. Konkurenčnímu systému Sony PlayStation 2 pak prodej stejného počtu modelů trval 17 měsíců.
"K dosažení tohoto skvělého čísla bylo nutné vyvíjet zábavní aplikace nejen pro náruživé hráče, ale také pro ty, kteří hraní už zanechali a rovněž pro všechny, kdo nikdy předtím nehráli," uvedl výkonný prezident Nintenda Satoru Iwata na úterní tiskové konferenci v Tokiu.
Přestože Nintendo DS neoplývá excelentním vizuálním zpracováním a například v porovnání s konkurenční Sonyho konzolí PSP (PlayStation Portable) [celá zpráva] se jeví jako podivně baculatá plastová krabička, nabízí úchvatně zpracované hry.
Jedním z trháků DS se stala série Nintendogs [celá zpráva], tedy rodina virtuálních psů, o něž se hráč stará pomocí pera a dotykového displeje. Jen v Japonsku se této podivuhodně dobře řemeslně zpracované aplikace prodalo téměř 1,1 miliónů kusů.