Hlavní obsah

Fyzikální čip: Nový hardware pro budoucí hry

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Budoucí počítačové hry nemají nabízet pouze špičkové audio-vizuální zpracování, ale také nevšední model fyzikálního prostředí. Výkony současných procesorů však těmto nárokům nejsou schopny vyhovět - po specializovaných zvukových a grafických čipech tak na trh přijdou takzvané fyzikální jednotky.

Článek

AGEIA Technologies je firma, která se chystá na vánoční trh dodat první specializovaný hardware určený k akceleraci fyzikálního prostředí.

Tvoří jej produkt s názvem PhysX, jejž firma označuje za specializovanou výpočetní jednotku fyziky scény (Physics Processing Unit - PPU) a soubor ovladačů NovodeX Physics SDK, který s čipem úzce spolupracuje při akceleraci fyzikálního prostředí dané scény.

Anketa
Myslíte si, že bude takzvaná PPU jednotka velkým přínosem v budoucích hrách? Hlasujte v anketě pod článkem.

První hry podporující nový hardware plánuje na trh dodat společnost Ubisoft. S využitím PPu jednotky počítá i engine Unreal Tournament 3.

AGEIA připodobňuje příchod a podporu PPU čipu k podobnému přelomu jakým byla první 3D akcelerace herního prostředí. Reálné aplikace využívající výpočetní síly PPU čipu mají být k vidění na letošní výstavě E3 v Los Angeles. 

Anketa

Myslíte si, že bude takzvaná PPU jednotka velkým přínosem v budoucích hrách?
Ano
73,4 %
Ne
5 %
Nedokáži to posoudit
21,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 715 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám