Hlavní obsah

Fyzikální čip: Nový hardware pro budoucí hry

Budoucí počítačové hry nemají nabízet pouze špičkové audio-vizuální zpracování, ale také nevšední model fyzikálního prostředí. Výkony současných procesorů však těmto nárokům nejsou schopny vyhovět - po specializovaných zvukových a grafických čipech tak na trh přijdou takzvané fyzikální jednotky.

Fyzikální čip: Nový hardware pro budoucí hry

AGEIA Technologies je firma, která se chystá na vánoční trh dodat první specializovaný hardware určený k akceleraci fyzikálního prostředí.

Tvoří jej produkt s názvem PhysX, jejž firma označuje za specializovanou výpočetní jednotku fyziky scény (Physics Processing Unit - PPU) a soubor ovladačů NovodeX Physics SDK, který s čipem úzce spolupracuje při akceleraci fyzikálního prostředí dané scény.

Anketa
Myslíte si, že bude takzvaná PPU jednotka velkým přínosem v budoucích hrách? Hlasujte v anketě pod článkem.

První hry podporující nový hardware plánuje na trh dodat společnost Ubisoft. S využitím PPu jednotky počítá i engine Unreal Tournament 3.

AGEIA připodobňuje příchod a podporu PPU čipu k podobnému přelomu jakým byla první 3D akcelerace herního prostředí. Reálné aplikace využívající výpočetní síly PPU čipu mají být k vidění na letošní výstavě E3 v Los Angeles. 

Anketa
Myslíte si, že bude takzvaná PPU jednotka velkým přínosem v budoucích hrách?
Ano
73.4 %
Ne
5 %
Nedokáži to posoudit
21.6 %
Celkem hlasovalo 715 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků