Hlavní obsah
Bývalý britský vicepremiér Nick Clegg Foto: Oli Scarff/POOL, Reuters

Facebook dostane novou posilu, pracovat pro něj bude bývalý britský vicepremiér Clegg

Bývalý britský vicepremiér Nick Clegg bude ředitelem týmu, který má ve společnosti Facebook na starosti globální záležitosti a komunikaci. Napsal to britský list Financial Times (FT), Clegg ani Facebook to zatím nepotvrdili. Liberální demokrat Clegg byl v letech 2010 až 2015 místopředsedou vlády premiéra Davida Camerona. Do loňských voleb byl poslancem britského parlamentu.

Bývalý britský vicepremiér Nick Clegg Foto: Oli Scarff/POOL, Reuters
Facebook dostane novou posilu, pracovat pro něj bude bývalý britský vicepremiér Clegg

Jednapadesátiletý Clegg nahradí ve funkci dosavadního ředitele týmu pro globální záležitosti a komunikaci Elliota Schrageho, který letos v červnu oznámil, že ze společnosti Facebook hodlá po deseti letech odejít. Podle zpravodajské stanice BBC se na Cleggově náboru podílel přímo zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg a jeho provozní ředitelka Sheryl Sandbergová.

Clegg do nové funkce přichází v době, kdy Facebook čelí problémům v oblasti ochrany dat i hrozbě větší regulace. S pomocí Clegga, který pracoval také pro Evropskou komisi, chce Facebook zlepšit mimo jiné svou pozici v Bruselu, uvádí FT. Clegg podle něj začne pro Facebook pracovat již v pondělí, nejprve z Londýna. Trvale se do centrály společnosti v Kalifornii přesune v lednu.

Clegg byl v letech 2007 až 2015 předsedou Liberálních demokratů, kteří v roce 2010 vytvořili koaliční vládu s Konzervativní stranou Davida Camerona. V loňských parlamentních volbách se Clegg už do britského parlamentu nedostal.

Facebook je ostře sledován

Facebook je v posledních měsících ostře sledován kvůli úniku dat zhruba z 87 miliónů uživatelských účtů. Kauza vypukla v polovině března, kdy se ukázalo, že data zneužila britská společnost Cambridge Analytica při vývoji softwarových nástrojů pro podporu kampaně Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta.

Cambridge Analytica měla oficiálně vyvíjet program pro předpověď preferencí voličů, ve skutečnosti však bylo snahou firmy ovlivnit jejich rozhodování. Aplikace totiž čerpala privátní data z profilů desítek miliónů uživatelů a celý systém následně utvářel profil voličů, mezi které pak cíleně distribuoval politickou reklamu.

Facebook zároveň oznámil, že údaje prakticky všech uživatelů ze stejnojmenné sociální sítě se mohly relativně snadno dostat do nepovolaných rukou. Bylo to dáno tím, že Facebook umožňoval prakticky od svého vzniku hledat osoby podle e-mailu či telefonu, což mohli takzvaní sběrači dat zneužít. Tato funkce byla již zablokována. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků