Hlavní obsah

Bojkot Facebooku zamíří i do Evropy

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Více než stovka významných společností bojkotuje reklamu na Facebooku kvůli projevům nenávisti na této sociální síti. Reklamu však většina podniků stáhla na území USA, což již majitele Facebooku vyšlo na miliardy. Organizátoři protestů nyní zaměřují svou pozornost na Evropu, upozornila agentura Reuters.

Foto: Reuters

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

Článek

K bojkotu reklamy vyzvaly již před pár týdny především americké skupiny bránící lidská práva, které společně stojí za iniciativou Stop Hate for Profit, tedy za kampaní Zastavme nenávist pro zisk. Ta protestuje proti laxnímu přístupu k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím. Semeništěm všech těchto problémů má být přitom právě Facebook.

Za iniciativou stojí organizace Common Sense Media a Free Press, ale také skupiny hájící občanská práva Color of Change a Anti-Defamation League. Právě poslední zmiňovaná skupina vystupující pod zkratkou ADL celé procesy vede.

Dalším logickým krokem je celosvětový tlak.
Jim Steyer, Common Sense Media

Jim Steyer z organizace Common Sense Media uvedl, že bojkot v USA je jen špičkou ledovce. „Dalším logickým krokem je celosvětový tlak,“ prohlásil Steyer pro agenturu Reuters s tím, že v rámci kampaně Stop Hate for Profit budou nyní oslovovány i přední evropské společnosti.

Iniciativa se je bude snažit přesvědčit, aby také stáhly svou reklamu z Facebooku. Pokud k tomu dojde, může to mít pro Facebook zdrcující následky. Právě reklama je totiž pro největší sociální síť na světě hlavním zdrojem příjmů.

Facebook přichází o miliardy. Starbucks, Pepsi či Unilever ho bojkotují

Internet a PC

Podle agentury Bloomberg již současný bojkot v USA připravil Facebook o 7,2 miliardy dolarů, tedy v přepočtu o 167 miliard Kč.

Na to promptně zareagoval šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Ten již na konci minulého týdne oznámil, že největší sociální síť na světě bude přísněji moderovat obsah zveřejněných příspěvků. Nenávistný obsah v reklamách bude zcela blokován a Facebook bude uživatele upozorňovat na problematické příspěvky.

Bojkot odstartovaly Trumpovy příspěvky

Mazání příspěvků na Facebooku začalo být ostře sledováno před několika týdny, kdy se vedení této sociální sítě stalo terčem kritiky kvůli tomu, že neoznačilo a neodstranilo některá sporná vyjádření amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Jedno z nich se například týkalo situace po smrti černocha George Floyda v Minneapolisu, konkrétně policejních zákroků. „Když začne rabování, bude se střílet,“ napsal Trump nejprve na Twitter, následně se ale jeho příspěvek objevil také na Facebooku.

Foto: Patrick Semansky, ČTK/AP

Donald Trump

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám