Hlavní obsah

V ohrožení je víc uživatelů, než tvrdili. Útok na Yahoo se prý týká tří miliard lidí

Novinky, chm

Únik uživatelských dat ze společnosti Yahoo je bez nadsázky největším kybernetickým útokem v celé historii internetu. Nyní se však ukazuje, že odhady hovořící o 500 miliónech poškozených uživatelů byly příliš střízlivé. Počítačoví piráti se údajně měli dostat až ke třem miliardám uživatelských dat.

Foto: © Denis Balibouse / Reuters, Reuters

Logo internetové společnosti Yahoo

Článek

K úniku dat došlo už v roce 2014, společnost Yahoo to však odhalila citelně později. Veřejně krádež uživatelských dat přiznala až na konci letošního září. [celá zpráva]

Tehdy zástupci internetového gigantu tvrdili, že bylo odcizeno 500 miliónů uživatelských dat. Už na konci minulého týdne nicméně vyšetřování ukázalo, že únik dat bude daleko větší. Tehdy server The Hacker News odhadoval, že poškozených uživatelů bude mezi 700 milióny až jednou miliardou.

Přístup k centrální databázi?

Ani dvojnásobná cifra však patrně nebude konečná. Server IB Times v úterý s odvoláním na bývalého zaměstnance Yahoo uvedl, že hackeři se mohli dostat k uživatelským datům až tří miliard uživatelů. To je tedy šestkrát více než v případě původních odhadů.

Bývalý zaměstnanec, který si z pochopitelných důvodů přál zůstat v utajení, poukázal na to, že zmiňovaných 500 miliónů hesel bylo uloženo v centrální databázi. A je podle něj velmi nepravděpodobné, že by se útočníci dostali pouze k části. Pokud měli přístup k centrální databázi, mohli ji údajně stáhnout úplně celou.

Zástupci Yahoo si však stojí za původním odhadem. „Za zveřejněnými čísly si stojíme. Vyšetřování nicméně dále probíhá,“ stojí v oficiálním prohlášení internetového gigantu.

Jak k úniku dat došlo, zatím není jasné.

Důležité je změnit heslo

Uživatelé, kterých se útok měl týkat, byli již v minulém týdnu vyzváni, aby si změnili přístupová hesla. Hrozbu pro ně totiž odcizené přihlašovací údaje představují i po dvou letech od útoku.

Celá řada lidí totiž používá stejná hesla na různých serverech – na e-mailu, sociálních sítích či například v internetových obchodech. V případě, že stejné přihlašovací údaje používají uživatelé také na jiných službách, měli by neprodleně změnit hesla i tam.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám