Hlavní obsah

Podvodníci loví údaje z platebních karet, varovala Česká spořitelna

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Českem se stále šíří podvodné SMS zprávy, prostřednictvím kterých se podvodníci snaží z důvěřivců vylákat citlivé informace o platebních kartách. Jejich majitele pak snadno připraví o peníze. Před novou vlnou podvodných zpráv varovala Česká spořitelna.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Podvodné SMS zprávy začaly Českem kolovat už zkraje května, tehdy se kyberzločinci vydávali za pracovníky internetového obchodu Alza.cz. V minulých dnech se navíc ukázalo, že podvodníci šíří daleko více zpráv, než se původně předpokládalo.

Jak celý útok probíhá, nyní detailně popsali v pátek bezpečnostní experti České spořitelny, kteří se touto cestou snaží varovat své klienty před možným zneužitím jejich platebních karet.

Vyhráli jste iPhone X

Na začátku všeho je SMS, která se tváří jako soutěžní zpráva. „Ta informuje o výhře iPhonu X za 1 Kč a vyzývá uživatele ke kliknutí na internetový odkaz s následným vyplněním čísla platební karty,“ uvedli zástupci banky.

Foto: koláž Novinky.cz s využitím Alza.cz

Odkaz v SMS zprávě vede na podvodnou webovou stránku, ve které kyberzločinci lákají na iPhone X za jednu korunu.

Problém představuje právě manipulační poplatek ve výši 1 Kč. Díky této operaci pak podvodníci získají od důvěřivců údaje o jejich platební kartě, které mohou dále zneužít.

„Pokud jste reagovali na tuto podvodnou SMS a po kliknutí na internetovou stránku jste vyplnili číslo vaší platební karty a CVV kód, velmi pravděpodobně došlo ke zneužití karty,“ uvedli bezpečnostní experti.

Kartu zablokovat, platbu reklamovat

„V tuto chvíli je nutné, abyste svou platební kartu co nejrychleji zablokovali a zažádali o vydání náhradní karty, a to buď v internetovém bankovnictví Servis 24 a George nebo na kterékoli pobočce České spořitelny. V případě, že zjistíte neoprávněné transakce na vašem účtu, prosíme, podejte neprodleně reklamaci,“ zdůraznili zástupci banky.

Podobně by pochopitelně měli uživatelé reagovat také v případě, že využívají služby jiné bankovní společnosti. Kartu je potřeba neprodleně zablokovat a případné neoprávněné transakce reklamovat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám