Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Pawel Kopczynski, Reuters

Hackeři si došlápli na americký daňový úřad

Údaje o více než 100 tisících amerických daňových poplatníků ukradli v posledních čtyřech měsících počítačoví piráti z internetových stránek amerického daňového úřadu. Úřad informoval o kybernetickém útoku v noci na středu. Hackeři data ukradli z on-line systému, kde je možné získat informace ze starších daňových přiznání.

Ilustrační foto Foto: Pawel Kopczynski, Reuters
Hackeři si došlápli na americký daňový úřad

Od února do května se do něj hackeři pokusili dostat 200 000krát. Ve zhruba polovině případů byli podle federální daňové služby (IRS) úspěšní.

Aby se hackeři k datům dostali, museli překonat zabezpečení, ve kterém je třeba znát datum narození daňového poplatníka, jeho adresu nebo číslo sociálního zabezpečení.

Kromě těchto dat by pak potřebovali znát i doplňující informace o poplatnících, jako je třeba značka jejich prvního auta nebo název školního maskota, uvedl podle agentury Reuters šéf IRS John Koskinen. Je podle něj možné, že odpovědi na tyto otázky mohou získávat zloději identit z účtů na sociálních sítích a vytvářet z nich databáze.

Amatéři? Ne – organizované zločinné spolky

„Máme za to, že to nejsou amatéři,“ prohlásil Koskinen podle agentury AP. „Jsou to skutečně organizované zločinné spolky, se kterými máme tu čest nejen my, ale všichni ve finančním sektoru,“ uvedl také. K totožnosti útočníků se odmítl vyjádřit. Věc podle něj nyní vyšetřují úřady.

Daňový úřad začne tento týden obesílat daňové poplatníky, kterých se útok týká, a nabídne jim bezplatné sledování jejich úvěrové historie. IRS rovněž hodlá posílit zabezpečení. Provoz dotčené aplikace byl dočasně pozastaven.

IRS se tak zařadila mezi instituce, které se staly terčem počítačových pirátů. Kybernetické útoky v minulosti řešily i největší americká banka JPMorgan Chase nebo obří maloobchodní řetězce Target a Home Depot.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků