Hlavní obsah
Takto vypadají podvodné stránky pod hlavičkou Lidlu Foto: koláž Novinky.cz

30 000 Kč nebo nový iPhone? Podvodníci lákají na hodnotné ceny

Napálit důvěřivce dychtící po hodnotných cenách se ve falešné soutěži snaží počítačoví piráti pod hlavičkou řetězce Lidl. Případní zájemci mohou údajně získat dárkovou kartu na nákup v hodnotě 30 000 Kč nebo například iPhone 11 Pro. Ve skutečnosti se ale podvodníci snaží důvěřivce pouze oškubat.

Takto vypadají podvodné stránky pod hlavičkou Lidlu Foto: koláž Novinky.cz
30 000 Kč nebo nový iPhone? Podvodníci lákají na hodnotné ceny

„Gratulujeme – tento týden jste jedním z 10 vybraných zákazníků, kteří vyhráli jednu z dostupných cen v hodnotě 3000 – 30 000 Kč,“ tvrdí podvodníci na falešných webových stránkách, které se tváří jako akční stránka od Lidlu.

Problém nastane poté, co důvěřivci otevřou údajné výherní stránky. Ty je totiž přesměrují na podvodný web, na kterém je nutné vyplnit řadu osobních údajů. A právě na to počítačoví piráti čekají.

Uživatelé jim totiž naservírují svoje citlivá data, která mají na černém trhu cenu zlata, jako na podnosu. S jejich využitím mohou kyberzločinci snadněji cílit na konkrétní uživatele další útoky, aby z nich vylákali peníze, případně jejich identitu ve světě jedniček a nul zneužili.

Lidl se již od podobných „soutěží“ distancoval v minulosti. „Vážení zákazníci, na internetu a v aplikaci WhatsApp koluje podvodná výzva, na kterou neklikejte. Nejedná se o naši kampaň,“ upozornili v pondělí pracovníci Lidlu na Facebooku.

Zkoušejí to i s botami

Uživatelé by neměli na podobné výzvy reagovat. A je úplně jedno, zda jde o poukazy, značkové boty nebo cokoliv jiného. V minulosti totiž stejný trik zkoušeli internetoví podvodníci pod hlavičkou společnosti Adidas.

Takto vypadají podvodné webové stránky slibující značkové zboží zadarmo.

Foto: mif, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků