Ukradené informace mohou podle Yahoo zahrnovat jména, e-mailové adresy, telefonní čísla, data narození a takzvané ověřovací otázky a odpovědi na ně. Citlivější údaje jako data o bankovních účtech či čísla platebních karet podle firmy hackeři nezískali.

Mohly se jim však dostat do ruky hesla od uživatelských účtů. To by mohlo přinést potíže lidem, kteří používají stejná hesla pro své další internetové účty a služby.

Experti na internetovou se podle AP domnívají, že akce je nejspíš dílem některé ze zahraničních vlád, která se snažila získat informace o konkrétních lidech. Proto se prý většina klientů firmy nemusí obávat. Pokud by čin spáchali běžní hackeři jednající na vlastní pěst, data by se zřejmě pokusili prodat na webu, což se nestalo.

Druhý velký únik

Společnost oznámila podobný únik už v září; tehdy šlo o kybernetický útok z roku 2014 a ukradena byla data z 500 miliónů účtů. Viník ani tehdy zjištěn nebyl.

Oba případy podle AP vrhají pochybnosti na chystanou koupi digitálních aktivit firmy Yahoo telekomunikačním gigantem Verizon - obě společnosti se předběžně dohodly na částce 4,8 miliardy dolarů (121 miliard korun). Pokud by však oznámení úniků vedlo k odlivu zákazníků Yahoo, mohl by Verizon ztratit o obchod zájem.

Yahoo rovněž uvedla, že informuje všechny dotčené uživatele a poradí jim, jak se chránit. Doporučila také všem uživatelům změnit hesla. Pokud stejné heslo užívají i pro přístup na jiné stránky, měli by tato hesla rovněž změnit.

Jak má vypadat správné heslo?

Bezpečné heslo by mělo mít minimálně šest znaků a mělo by obsahovat číslice a ideálně velká i malá písmena. Heslo by naopak v žádném případě nemělo být tvořeno jménem uživatele, jednoduchými slovy (jako například „heslo”) nebo pouhou posloupností číslic.

Je důležité zdůraznit, že databáze může představovat pro uživatele potenciální riziko i po letech, a to i v případě, že si již změnili přístupové heslo. Celá řada lidí totiž používá stejné přihlašovací údaje k různým webovým službám. Pro počítačové piráty tedy není nic jednoduššího než hesla vyzkoušet i na jiných serverech.

V případě, že lidé používají totožná hesla jako ke službě Yahoo i na jiných webových službách, je vhodné je změnit samozřejmě i tam.