Hlavní obsah

Málo předplatitelů a vysoká ztráta. Hudební služba Spotify zklamala hospodářskými výsledky

Stockholm

Největší světová služba pro streamování hudby Spotify ve druhém čtvrtletí získala méně nových předplatitelů, než se očekávalo. Prognóze nedostála ani výší ztráty, vyplývá z hospodářských výsledků firmy. Ta uvedla, že má nyní 108 milionů předplatitelů, což je asi o 30 procent více než před rokem. Analytici v průzkumu společnosti Refinitiv očekávali 108,5 milionu předplatitelů.

Foto: Brendan Mcdermid, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Čistá ztráta se snížila na 76 milionů eur (1,95 miliardy Kč) z 394 milionů eur před rokem. Ztráta na akcii klesla na 0,42 z 2,20 eura, ovšem analytici předpovídali ztrátu 0,32 eura na akcii.

Tržby firma ve druhém čtvrtletí zvýšila na 1,67 miliardy eur (42,9 miliardy Kč) z 1,27 miliardy eur ve stejném období vloni. Analytici čekali tržby 1,64 miliardy eur. Tržby z prémiové služby, která se na celku podílí téměř 90 procenty, činily 1,5 miliardy eur.

Prémiová a bezplatná verze

Firma kromě placené prémiové služby nabízí i bezplatnou službu podporovanou reklamou. Celkový počet jejích aktivních měsíčních uživatelů vzrostl o 29 procent na 232 milionů, a byl tak lepší než předpovídaných 227,7 milionu.

Spotify předpokládá, že ve třetím čtvrtletí bude mít 240 milionů až 245 milionů aktivních uživatelů měsíčně. To je v souladu s očekáváním analytiků, kteří počet odhadují na 242 milionů.

Společnost Spotify, která sídlí ve Švédsku, zahájila činnost v roce 2008. Jejím hlavním konkurentem je služba Apple Music, která měla na konci loňského roku kolem 50 milionů předplatitelů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám