Jakkoli se od společností s klíčovými patenty očekává, že je budou nabízet za spravedlivých, přiměřených a nediskriminačních podmínek, absence jasných pravidel pro podmínky a výpočet licenčních poplatků nevyhnutelně vede ke sporům.

Rodinná firma Bury, která má výrobní závody v Německu, Polsku a Mexiku, si u EK stěžuje, že Nokia odmítá udělovat licence na komponenty a místo toho trvá na nepřímém licencování celého vozidla. Na to ale podle podniku nemá nárok.

Společnost Nokia, která má z dob, kdy byla předním výrobcem mobilních telefonů, vysoce lukrativní portfolio patentů, uvedla, že jednání s automobilkami a jejich hlavními dodavateli zahájila v roce 2015. Politikou společnosti je dohodnout se na licencích, které pokrývají připojení automobilů k internetu, a nikoli jednotlivé komponenty, sdělila Nokia podle agentury Reuters.

S obdobnou stížností se koncem března obrátila na EK automobilka Daimler. Ve svém prohlášení zdůraznila, že chce objasnit, jak mají být základní telekomunikační patenty v automobilovém průmyslu licencovány, a že spravedlivý a nediskriminační přístup k nim je klíčovým předpokladem pro vývoj nových produktů a služeb v oblasti konektivity vozidel.

Může se vám hodit na Zboží.cz: