Apple prodal v Číně 11,8 milionu přístrojů. Podíl Applu na čínském trhu klesl na 11,5 procenta z předloňských 12,9 procenta a mezi prodejci mu patřila čtvrtá příčka.

Jedničkou na čínském trhu byla domácí firma Huawei, která na konci roku dále posílila svoji pozici. Její prodej stoupl o 23,3 procenta na 30 milionů přístrojů a podíl na trhu činil 29 procent.

Druhá a třetí příčka patří domácím firmám Oppo a Vivo, které mají na čínském trhu zhruba pětinový podíl. Pětici největších prodejců uzavírá firma Xiaomi s podílem na trhu zhruba deset procent.

Apple přestal zveřejňovat přesné údaje o dodávkách iPhonů. Zpráva IDC je tak první, která dává přesnější údaje o prodeji firmy v Číně od ledna, kdy Apple uvedl, že jeho zisk i příjmy klesly a významný podíl na tom má Čína. IDC se domnívá, že k tomu přispívá vysoká cena iPhonů ve srovnání s domácí konkurencí, napsaly agentury DPA a Reuters.